رفلاکس مقاوم به درمان و نگرانی از عود هلیکوباکتر؟

اندوسکوپی مهر ۱۴۰۳ گاستریت و هلیکوباکتر نشان داد و پس از درمان با آموکسیسیلین، فرومیلید، فاموتیدین و ازونیوم و قطع داروها علائم برگشت و یکسال فاموتیدین و پنتوپرازول ثابت خوردم. امسال با وجود مصرف دارو رفلاکس شدم و با یکهفته مصرف داکسیسیکلین برای پوست، علائم معدهام شدیدتر شد. با وجود ۳ ماه مصرف دارو رفلاکس شبانه و نفخ دارم. نگران عود هلیکوباکتر هستم اما به دلیل مصرف دارو برای انجام تست مرددم.
4 تیر 1405

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.