دوماههسردرد شدید تهوع شدید وسرگیجه شدید همراه بااستفراغ روزانه وعدم تعادل بدنی نفخ ویبوست شدیدچندساله ،رفتم دکتر اندوسکوپی کرد چندزخم کوچک ورفلاکس گرید c وباکتری دارم .هرچی میخورم تومعده ام میافته حل نمیشه ،داروی مترونیدازول اموکسی سیلین وبیسموت و الپرازول نوشت ۸روز میخورم ولی خوب نشدم.چکارکنم؟
7 آبان 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام برای سردرد شدید و عدم تعادل باید توسط متخصص مغزاعصابویزیت وبررسی شوید
احتمالاً علت علائم شما یا عوارض دارویی (مترونیدازول یا آلپرازولام) است یا یک اختلال وستیبولار/مرکزی؛ در بیشتر موارد عوارض دارویی یا التهاب وستیبولار قابل برگشت است اما نیاز به بررسی فوری دارد تا علت جدی رد شود. راهکارهای عملی: - مصرف مترونیدازول و آلپرازولام را فعلاً متوقف کنید و سریعاً با پزشک یا اورژانس تماس بگیرید. - در صورت استفراغ مکرر مایعات رقیق (نمک و قند کم) بنوشید یا برای دریافت سرم به مرکز درمانی مراجعه کنید. - از رانندگی و فعالیتهای پرخطر اجتناب کنید؛ در محیط امن دراز بکشید و سر را ثابت نگه دارید. - فهرست کامل داروها، مدت مصرف و گزارش اندوسکوپی را همراه ببرید. علائم هشدار: - ضعف یکطرفه، فلج جدید یا کاهش سطح هوشیاری/دوبینی. - سردرد ناگهانی بسیار شدید یا تب بالا همراه سفتی گردن. - ناتوانی در تحمل مایعات، خونریزی مداوم یا غش. تخصص پیشنهادی: متخصص مغز و اعصاب
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.