علت و درمان و علائم بالا بودن استروژن در مرد؟

من ۱۸ سالمه از اوایل بلوغ بافت سینم شروع به رشد کرد و الان با اینکه چاق نیستم ولی سینه هام به نسبت درشتن و اینکه صدای خیلی نازکی دارم در حد که اگر تلفنی با کسی صحبت کنم ذره ای خواهد فهمید که من پسرم الان ازمایش دادم و این نتیجه ازمایشمه میدونم استروژنم بالاست دکتر غدد بهم شبی یک عدد تاموکسی فن داد ایا با مصرف این دارو صدام خوب میشه ؟ایا پروژسترونمم بالاست ؟
4 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
بالا بودن استروژن در مردان نوجوان باعث گینکوماستی (رشد بافت سینه)، کاهش مو‌های بدن، کاهش میل جنسی و اختلال در رشد می‌شود.
علت‌ها: چاقی (تبدیل آندروژن به استروژن در بافت چربی)، مشکلات بیضه یا هیپوفیز، مصرف برخی دارو‌ها.
آزمایش‌های لازم: FSH، LH، تستوسترون، استرادیول، پرولاکتین. درمان: کاهش وزن، اصلاح دارویی یا تاموکسیفن در موارد شدید.
این پاسخ جایگزین معاینه پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.