درد بالای پا میتواند ناشی از فشار عصبی توسط IUD یا مشکلات عضلانی باشد. سونوگرافی رحم برای بررسی محل IUD ضروری است. در صورت طبیعی بودن محل، فیزیوتراپی و مسکن ضدالتهابی توصیه میشود.
احتمالاً درد بالای پای چپ شما ناشی از اسپاسم عضلانی یا تحریک عصبی موضعی است که ممکن است بلافاصله پس از قرار دادن آییودی یا فعالیت جنسی ایجاد شود. در بیشتر موارد درد گذرا و بیخطر است اما بررسی بالینی لازم است تا علت دقیق مشخص شود. راهکارهای عملی: 1 استراحت و خودداری از رابطه یا فعالیت سنگین حداقل 24–48 ساعت. 2کمپرس سرد10–15 دقیقه در چند نوبت برای 24 ساعت اول، سپس در صورت نیازکمپرس گرم ملایم. 3 مصرف مسکنهای بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دوز توصیهشده و در صورت منع مصرف، خودسرانهاستفاده نکنید. 4 آرامسازی و کشش ملایم عضلات ران و نشستن با پا روی سطح نرم. 5در صورت تداوم یا افزایش درد، به مرکزی که آییودی گذاشته شد یا مطب مراجعه کنید. علائم هشدار: 1 تب بالای 38 درجه یا لرز. 2 خونریزی رحمی بسیار زیاد یا ترشح بدبو از واژن. 3 بیحسی، ضعف شدید یا ناتوانی در راه رفتن پای چپ یا درد بسیار شدید که با مسکن بهتر نمیشود. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.