درد بالای پا بعد از گذاشتن آی‌یو‌دی

قسمت بالای پای چپم درد میکنه یهو و ول میکنه
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
باید سونوگرافی از نطر بررسی محل IUD انجام بدین عزیز
0
درد بالای پا می‌تواند ناشی از فشار عصبی توسط IUD یا مشکلات عضلانی باشد.
سونوگرافی رحم برای بررسی محل IUD ضروری است.
در صورت طبیعی بودن محل، فیزیوتراپی و مسکن ضدالتهابی توصیه می‌شود.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً درد بالای پای چپ شما ناشی از اسپاسم عضلانی یا تحریک عصبی موضعی است که ممکن است بلافاصله پس از قرار دادن آی‌یو‌دی یا فعالیت جنسی ایجاد شود.
در بیشتر موارد درد گذرا و بی‌خطر است اما بررسی بالینی لازم است تا علت دقیق مشخص شود.
راهکار‌های عملی:
1 استراحت و خودداری از رابطه یا فعالیت سنگین حداقل 2448 ساعت.
2 کمپرس سرد 1015 دقیقه در چند نوبت برای 24 ساعت اول، سپس در صورت نیاز کمپرس گرم ملایم.
3 مصرف مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دوز توصیه‌شده و در صورت منع مصرف، خودسرانه استفاده نکنید.
4 آرام‌سازی و کشش ملایم عضلات ران و نشستن با پا روی سطح نرم.
5 در صورت تداوم یا افزایش درد، به مرکزی که آی‌یو‌دی گذاشته شد یا مطب مراجعه کنید.
علائم هشدار:
1 تب بالای 38 درجه یا لرز.
2 خونریزی رحمی بسیار زیاد یا ترشح بدبو از واژن.
3 بی‌حسی، ضعف شدید یا ناتوانی در راه رفتن پای چپ یا درد بسیار شدید که با مسکن بهتر نمی‌شود.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.