سلام من قرص سراترالین رو به صورت تدریجی و با کاهش دوز ترک کردم ولی الان احساس میکنم حالم داره دوباره بد میشه امکانش هس همون روزانه یک چهارم قرص رو به مدت طولانی مصرف کرد چون من با همون یک چهارم هم حالم خوب بود
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
2
با سلام. لطفا خوسرانه دوز دارو را کاهش ندهید و سعی در قطع کردن سریع آن نداشته باشید. قطع یا کاهش دوز دارو قبل از تکمیل دوره ی درمان و بدون نظر روانپزشک موجب عود علائم و یا تشدید آن می شود. ممکن است داروهای ضد افسردگی هم مثل داروهای ضد فشار خون یا ضد دیابت نیار به مصرف طولانی مدت یا حتی مداوم داشته باشند و هیچ اشکالی ندارد. لطفا به روانپزشکمراجعه کنید.
احتمالاً وضعیت شما ناشی از بازگشت علائم بیماری زمینهای (مثل افسردگی یا اضطراب) پس از کاهش دوز یا از علائم قطع دارو است. در بیشتر موارد این تجربه قابل مدیریت است و با ارزیابی پزشک و تنظیم دوز بهتر میشود؛ نگران نباشید. راهکارهای عملی: -خودسرانه دوز را افزایش یا کاهش ندهید؛ قبل از هر تغییر با پزشک یا داروساز تماس بگیرید. - فهرستی از علائم، شدت و زمان شروعشان بنویس تا در ملاقات پزشکی ارائه دهید. - به بهداشت خواب، فعالیت بدنی سبک و پرهیز از الکل و کاهش کافئین توجه کنید. - در صورت عدم دسترسی به پزشک از خدمات مشاوره تلفنی یا مراکز فوریت روانی کمک بگیرید. علائم هشدار: - افکار یا رفتار خودآسیبرسان یا خودکشی - تشدید سریع خلق یا ناتوانی در انجام کارهای روزمره - تپش قلب شدید، سرگیجه مکرر یا غش و تشنج تخصص پیشنهادی: روان3پزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.