سلام من هفته ۴ بارداری هستم و حالت تهوع شدید دارم و استفراغ خالی دکتر نرفتم قرص اندانسترون ۴ بدون تجویز پزشک روزی ۴ بار یا بیشتر میخورم فایده نداره برای جنین ضرر داره؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام حتما باید سونوگرافی بدید تا نوع بارداری مشخص شود و دارو هم نباید دیمترون روزی چهار عدد بخورید!
وقت به خیر عزیژم حتما جهت تایید بارداری بایستی برای سونو مراجعه کنین در ضمن به هیچ عنوان خود سرانه دارو استفادهنکنین بایستی حتمامعاینه و چک اپ بشین حتی گاها در موارد شدید نیاز به بستری شدن
احتمالاً علت حالت تهوع و استفراغ شما تهوع بارداری (ناشی از تغییرات هورمونی) است و در بیشتر موارد بیخطر است؛ با این حال مصرف مکرر اندانسترون بدون تجویز مؤثر نبوده و بهتر است مصرف خودسرانه را قطع کنید و با پزشک مشورت کنید. مصرف نامناسب دارو میتواند خطرات اندکی برای جنین و خود شما داشته باشد. راهکارهای عملی: - مصرف اندانسترون بدون نسخه را متوقف کنید و هرچه سریعتر با متخصص زنان تماس بگیرید. - مایعات کمحجم و مکرر (سرم خوراکی یا آب با نمک و شکر) بنوشید تا از کمآبی جلوگیری شود. - غذاهای سبک و خشک (مثل بیسکویت نمکی، نان تُست) هر چند ساعت بخورید؛ از بوی شدید و غذاهای چرب دوری کنید. - زنجبیل تازه یا چای زنجبیل و/یا پیریدوکسین (ویتامین B 6 طبق دستور پزشک میتواند کمک کند. علائم هشدار: - ناتوانی در نگهداشتن مایعات یا علائم کمآبی (سرگیجه، ادرار خیلی کم) - خونریزی یا درد شدید شکمی (احتمال حاملگی خارج رحم) - تب بالا یا تپش قلب سریع و ضعف شدید تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.