تهوع و استفراغ در هفته چهارم بارداری

سلام من هفته ۴ بارداری هستم و حالت تهوع شدید دارم و استفراغ خالی دکتر نرفتم قرص اندانسترون ۴ بدون تجویز پزشک روزی ۴ بار یا بیشتر میخورم فایده نداره
برای جنین ضرر داره؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
حتما باید سونوگرافی بدید تا نوع بارداری مشخص شود و دارو هم نباید دیمترون روزی چهار عدد بخورید!
0
عزیز اجازه ندارید اندانسترون رو زیر 10 هفته استفاده کنید، حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنید
0
وقت به خیر عزیژم حتما جهت تایید بارداری بایستی برای سونو مراجعه کنین در ضمن به هیچ عنوان خود سرانه دارو استفادهنکنین بایستی حتما معاینه و چک اپ بشین حتی گاها در موارد شدید نیاز به بستری شدن
0
سه ماه اول بارداری نباید اندانسترون مصرف کنید عزیزم، حتما سونوگرافی انجام بدین
0
سلام
تیتر بتا؟ سونوگرافی شدید یا خیر؟ دارو را سرخود مصرف نکنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت حالت تهوع و استفراغ شما تهوع بارداری (ناشی از تغییرات هورمونی) است و در بیشتر موارد بی‌خطر است؛ با این حال مصرف مکرر اندانسترون بدون تجویز مؤثر نبوده و بهتر است مصرف خودسرانه را قطع کنید و با پزشک مشورت کنید.
مصرف نامناسب دارو می‌تواند خطرات اندکی برای جنین و خود شما داشته باشد.
راهکار‌های عملی:
- مصرف اندانسترون بدون نسخه را متوقف کنید و هرچه سریع‌تر با متخصص زنان تماس بگیرید.
- مایعات کم‌حجم و مکرر (سرم خوراکی یا آب با نمک و شکر) بنوشید تا از کم‌آبی جلوگیری شود.
- غذا‌های سبک و خشک (مثل بیسکویت نمکی، نان تُست) هر چند ساعت بخورید؛ از بوی شدید و غذا‌های چرب دوری کنید.
- زنجبیل تازه یا چای زنجبیل و/یا پیریدوکسین (ویتامین B
6 طبق دستور پزشک می‌تواند کمک کند.
علائم هشدار:
- ناتوانی در نگه‌داشتن مایعات یا علائم کم‌آبی (سرگیجه، ادرار خیلی کم)
- خونریزی یا درد شدید شکمی (احتمال حاملگی خارج رحم)
- تب بالا یا تپش قلب سریع و ضعف شدید
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.