فولیکول 17 میلی‌متری در روز 7؛ کی آزاد می‌شود؟

سلام من اقدام به بارداری کردم دکتر قرص داده بود ۷ سیکل رفتم سونو کردن گفتن فولیکول ۱۷ داری برو اقدام کن البته آمپول تحریک تخمک گذاری داده بودن که گفتن استفاده نکن الانم سوالم اینه این فولیکول کی آزاد میشه و اینکه اگه آمپول آزادسازی نزنم آزاد نمیشه؟ بزرگ میشه و کیست میشه یا آزاد میشه خودش
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً فولیکول ۱۷ میلی‌متری در روز هفتم نشان‌دهنده رشد ناشی از تحریک تخمک‌گذاری است و در بیشتر موارد اگر به حدود ۱۸–۲۰ میلی‌متر برسد احتمال آزادسازی وجود دارد؛ بدون آمپول هم ممکن است خودش تخمک‌گذاری کند یا اگر رشد کافی نداشته باشد کوچک شود.
راهکار‌های عملی:
1 طبق نظر پزشک، برای زمان دقیق‌تر تزریق محرک یا پیگیری اقدام کنید؛ اگر گفته‌اند فعلاً نزنید، صبر کنید و سونو تکراری انجام شود.
2 سونوگرافی پیگیری هر ۱۲ روز برای ارزیابی اندازه و ضخامت آندومتر انجام دهید.
3 در روز‌های محتمل تخمک‌گذاری نزدیکی مقاربتی هر ۱۲ روز داشته باشید یا از کیت‌های تخمک‌گذاری و پایش دمای پایه استفاده کنید.
4 از مصرف خودسرانه دارو‌های هورمونی بپرهیزید و دارو‌ها را مطابق نسخه مصرف کنید.
علائم هشدار:
1 درد شدید ناگهانی یا افزایش چشمگیر درد شکم
2 تب همراه تهوع یا ضعف شدید
3 خونریزی واژینال شدید، ورم شکم یا تنگی نفس ناگهانی
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.