علت مشاهده نشدن قلب جنین در هفته هفتم بارداری

آخرین پریودی من ۱۷ اردیبهشت بود. و طبق اون امروز ۷ هفته و سه روز از بارداری من میگذره. ۵ مرتبه آزمایش بتا دادم و هر ۷۲ ساعت ۲ برا میشد. امروز سونوگرافی شکمی انجام دادم و قطب جنینی مشاهده نشد.البته گفتن رحم شما رو به عقبه و تشخیص سخته و باید سونوگرافی داخلی انجام بدید. MSD با قطر ۱۶.۴ میلیمتر بود. آیا بارداری من غیر نرماله و قلب جنین تشکیل نمیشه؟
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً دو دلیل محتمل است: تاریخ‌گذاری اشتباه یا حاملگی خیلی زود که با سونو شکمی قابل رؤیت نیست، یا در بیشتر موارد حاملگی غیرنرمال مثل توقف رشد/بارداری پوچ.
آرام باشید؛ تشخیص قطعی نیاز به سونوگرافی داخلی و پیگیری هورمونی دارد و اکنون ضروری است نتایج قبلی ثبت شود.
راهکار‌های عملی:
1 هرچه زودتر سونوگرافی ترانس‌واژینال انجام دهید تا قطب و ضربان بهتر دیده شود.
2 تکرار اندازه‌گیری بتا-اچ‌سی‌جی هر 4872 ساعت تا روند صعود یا سقوط مشخص شود و نتایج قبلی همراه داشته باشید.
3 در صورت امکان تکرار سونو بعد از 710 روز برای ارزیابی رشد جنین.
4 از مصرف خودسرانه دارو‌های ضدالتهاب قوی یا خون‌ریزۀ زیاد خودداری کنید و استراحت نسبی داشته باشید.
علائم هشدار:
1 خونریزی واژینال شدید یا دفع لخته بزرگ
2 درد شکمی یا گرفتگی شدید مداوم
3 تب بالا یا ترشح بدبو از واژن
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.