آیا پریود پس از قرص اورژانسی نشانه بارداری است؟

من ۲۶ شهریور رابطه محافظت نشده داشتم به فاصله نیم ساعت یک قرص اورژانسی ۱.۵ خوردم هفته بعد دقیقا سر تایم پریودم که ۲ مهر بود پریود شدم و همیشه پنج روزه بودم اون پریود چهار روزه بود ماه بعد ۱ ابان پریود شدم بازم چهار روزه میخام بدونم ایا احتمال بارداری هست تست بدم ؟؟
4 آبان 1405

پاسخ پزشکان

خلاصه پاسخ پزشک بازبینی‌شده توسط پزشک تأییدشده
احتمال باررداری هست ولی بسیار کم بیشتر به نظر میاد خونریزی غیرطبیعی به علت اثرات هورمونی قرص اورژانسی باشه آزمایش خون بارداری انجام شود
— دکتر سعیده عبادی زارع، متخصص جراحی زنان و زایمان و نازایی مشاهده پاسخ کامل
1
احتمال باررداری هست ولی بسیار کم
بیشتر به نظر میاد خونریزی غیرطبیعی به علت اثرات هورمونی قرص اورژانسی باشه
آزمایش خون بارداری انجام شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خونریزی کوتاه‌تر یا تغییر در طول دوره قاعدگی بعد از مصرف قرص اورژانسی عادی است و در بیشتر موارد نشان‌دهنده بارداری نیست؛ با این حال این خونریزی گاهی می‌تواند با حاملگی تداخل داشته باشد، بنابراین احتمال بارداری را کاملاً نمی‌توان حذف کرد.
راهکارهای عملی:
1 تست بارداری ادراری را اکنون انجام دهید؛ اگر منفی بود و پریود نامنظم ماند، یک هفته بعد تکرار کنید.
2 اگر پریود بعدی بیش از یک هفته تاخیر کند، برای آزمایش خون بتا بارداری مراجعه کنید (دقیق‌تر است).
3 برای برنامه‌ریزی جلوگیری منظم (قرص، آی‌یو‌دی، کاندوم) با متخصص زنان صحبت کنید تا از تکرار نیاز به قرص اضطراری جلوگیری شود.
علائم هشدار:
1 درد شدید یا مداوم شکم/لگن (احتمال بارداری خارج رحمی).
2 خونریزی بسیار شدید یا خونریزی که بیش از دو هفته ادامه یابد.
3 تب بالا، ترشحات بدبو یا غش/تنگی‌نفس/درد قفسه‌سینه (مراجعه فوریتی لازم است).
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.