مصرف دروسبلا در شیردهی — آیا ایمن است؟

سلام،من مدت ۳ ماهه که زایمان کردم ولی خونریزی ام قطع نشده،به جز ۳_۴ روز،به دکترم مراجعه کردم قرص دروسبلا و ترانگزامیک اسید تجویز کرد،چند روز داروها رو خوردم ولی یک بار فراموش کردم بخورم،الان خونریزی خیلی زیاد شده،از طرفی بچه ام شیر خودم و نمی خوره و دو هفته ای هست شیرم خشک شده،ولی بازم می خوام شیرم برگرده،آیا این دو تا موضوع با هم تداخل دارن؟بخوام شیرم برگرده این داروها رو نخورم؟
30 خرداد 1405

پاسخ پزشکان

0
دروسبلا حجم شیر رو کم می کنه، و بهتره سونوگرافی انجام بدین
0
دروسبلا رو قطع کنید.
حتما سونوگرافی ترانی واژینال و رنگی بررسی محل برش سزارین داشته باشید.
تست تیروییددو بارداری و کم خونی فراموش نشود.
0
احتمالا خونریزی شما مربوط به بازگشت نامنظم قاعدگی پس از زایمان یا باقیماندن بافت رحمی است؛ در بیشتر موارد این وضعیت قابل کنترل است و نیاز به نگرانی حاد ندارد

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خونریزی شما مربوط به بازگشت نامنظم قاعدگی پس از زایمان یا باقی‌ماندن بافت رحمی است؛ در بیشتر موارد این وضعیت قابل کنترل است و نیاز به نگرانی حاد ندارد.
راهکار‌های عملی:
- قطع ناگهانی دارو بدون مشورت توصیه نمی‌شود؛ درباره نگرانی از تأثیر روی شیر با پزشک صحبت شود.
- برای بازگرداندن شیر: شیردهی یا پمپاژ هر 23 ساعت، تماس پوستی، تغذیه و هیدراتاسیون مناسب.
- داروی فراموش‌شده را طبق دستور پزشک از سر بگیرید و گزارش خونریزی شدید به وی بدهید.
- در صورت تمایل به جایگزین دارویی برای شیردهی، از پزشک بخواهید گزینه‌های سازگار (معمولاً پروژستین‌محور یا غیرهورمونی) را بررسی کند.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار زیاد (تعویض پد هر کمتر از یک ساعت)، سبکی‌سر یا تپش شدید قلب.
- تب بالای 38 درجه یا درد شکم شدید.
- ضعف شدید، غش یا علائم شوک.
تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.