سلام،من مدت ۳ ماهه که زایمان کردم ولی خونریزی ام قطع نشده،به جز ۳_۴ روز،به دکترم مراجعه کردم قرص دروسبلا و ترانگزامیک اسید تجویز کرد،چند روز داروها رو خوردم ولی یک بار فراموش کردم بخورم،الان خونریزی خیلی زیاد شده،از طرفی بچه ام شیر خودم و نمی خوره و دو هفته ای هست شیرم خشک شده،ولی بازم می خوام شیرم برگرده،آیا این دو تا موضوع با هم تداخل دارن؟بخوام شیرم برگرده این داروها رو نخورم؟
30 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
دروسبلا حجم شیر رو کم می کنه، و بهترهسونوگرافی انجام بدین
احتمالا خونریزی شما مربوط به بازگشت نامنظم قاعدگی پس از زایمان یا باقیماندن بافت رحمی است؛ در بیشتر موارد این وضعیت قابل کنترل است و نیاز به نگرانی حاد ندارد
احتمالاً خونریزی شما مربوط به بازگشت نامنظم قاعدگی پس از زایمان یا باقیماندن بافت رحمی است؛ در بیشتر موارد این وضعیت قابل کنترل است و نیاز به نگرانی حاد ندارد. راهکارهای عملی: -قطع ناگهانی دارو بدون مشورت توصیه نمیشود؛ درباره نگرانی از تأثیر روی شیر با پزشک صحبت شود. - برای بازگرداندن شیر: شیردهی یا پمپاژ هر 2–3 ساعت، تماس پوستی، تغذیه و هیدراتاسیون مناسب. - داروی فراموششده را طبق دستور پزشک از سر بگیرید و گزارش خونریزی شدید به وی بدهید. - در صورت تمایل به جایگزین دارویی برای شیردهی، از پزشک بخواهید گزینههای سازگار (معمولاً پروژستینمحور یا غیرهورمونی) را بررسی کند. علائم هشدار: - خونریزی بسیار زیاد (تعویض پد هر کمتر از یک ساعت)، سبکیسر یا تپش شدید قلب. - تب بالای 38 درجه یا درد شکم شدید. - ضعف شدید، غش یا علائم شوک. تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.