آیا جنین بعد از هفته ۳۵ از سفالیک به بریچ می‌چرخد؟

سلام ۳۹ هفته و ۲ روز هستم با اینکه کلاس یوگابارداری میرم چند روز پیش معاینه شدم ۱ سانت بودم و هنوز سر بچه م قشنگ وارد لگن نشده و هیچ درد و انقباضی نداشتم تاحالا
راهکار چیه لطفا راهنمایی کنید ممکنه بچه چرخیده باشه یا وضعیتم عادیه ؟۳۴هفته سونوم سفالیک بود
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
سلام
معمولا مجدد چرخش اتفاق نمی‌افته و جنین شما احتمالا هنوز سفالین هست ورزش معاینه تحریکی و دوش اب گرم کمک میکنه به شروع درد‌ها
0
بعد از هفته 35 احتمال تغییر وضعیت کم است اما غیرممکن نیست.
در 39 هفته هنوز کمی فضای داخل رحم وجود دارد.
اگر جنین سر باشد، معمولا تا زایمان ثابت میماند.
سونوگرافی منظم توصیه می‌شود.
0
در سنین حاملگی بالا احتمال چرخش به علت عدم وجود فضای کافی بسیار کم می باشد
-1
سلام
تا 36هفته صبر کنید سونوگرافی بدهید اگر همچنان بریچ بود احتمال چرخش ندارد و باید سزارین شوید اما جای نگرانی نیست

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً وضعیت شما نگران‌کننده نیست؛ در بیشتر موارد اگر سونوگرافی ۳۴ هفته سفالیک بوده، جنین تا ۳۹ هفته هم معمولاً سفالیک می‌ماند یا فقط سر هنوز در لگن قرار نگرفته و این نشانه و رود دیرهنگام سر است.
چرخش کامل از سفالیک به بریچ پس از ۳۶ هفته نسبتاً نادر است.
راهکار‌های عملی:
- به پزشک یا ماما برای بررسی موقعیت دقیق مراجعه و در صورت نیاز سونوگرافی تکرار شود.
- موقعیت‌های ساده: ایستادن و راه‌رفتن کوتاه، خم شدن به جلو روی یک صندلی و زمان‌هایی چهار دست و زانو برای چند دقیقه.
- پس از هفتهٔ ۳۷ و با نظر پزشک، چرخش خارجی جنین توسط ماما یا متخصص ممکن است مطرح شود؛ فقط در مراکز تخصصی انجام شود.
علائم هشدار:
- کاهش محسوس حرکات جنین نسبت به قبل
- خونریزی یا درد شکم/رحم شدید
- پاره شدن کیسه آب یا ترشح مایع غیرطبیعی
تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.