آیا ۲۰ سی‌سی خون در بارداری مضر است؟

سلام. من هفته ۲۵ بارداری هستم. امروز رفتم واسه آزمایش قند چهار مرحله ای و آزمایش های دیگه هم کنارش انجام دادم. دکتر آزمایش آنزیم های کبدی برام ننوشتن که خودم خواستم چک بشه. به پزشک عمومی گفتم برام اضافه کنه که بعدا فهمیدم خیلی چیزای بیشتری اضافه کرده و ازم بیشتر خون گرفتن. الان حدود ۲۰ سی سی خون دادم. میترسم باعث کم خونی بشه و برای بچم مشکل پیش بیاد. الان چیکار میتونم بکنم؟
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
نگران نباشین 20 سی سی خون باعث کم خونی نمی‌شه
و ازمایش کبدی در شک مسمومیت بارداری و یا…در افراد باردار چک می‌شه نه همه ی باردار‌ها
0
سلام
خروج این حجم خون طی آزمایش از بدن شما، هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کنه و لازم نیست نگرانش باشید
0
سلام
نگران نباشید و مکمل‌های خود رو میل کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً نگرانی‌تان موجه است اما خوشبختانه حدود ۲۰ سی‌سی خون‌گیری در بارداری حجم بسیار کمی است و در بیشتر موارد موجب کم‌خونی یا آسیب به جنین نمی‌شود.
نیاز به نگرانی جدی معمولاً وجود ندارد.
راهکار‌های عملی:
- بنشینید یا چند دقیقه دراز بکشید و نفس‌های عمیق بکشید تا احساس ضعف برطرف شود.
- یک لیوان آب و یک میان‌وعده حاوی ویتامین C (مثلاً آب پرتقال) و منبع آهن سبک (مثل کشمش یا نان سبوس‌دار) بخورید.
- از بلند شدن ناگهانی خودداری کنید و حداقل ۱۰۱۵ دقیقه استراحت کنید.
- در ویزیت بعدی بارداری، درخواست شمارش کامل خون (CBC) کنید تا هموگلوبین بررسی شود و در صورت نیاز راهنمایی دریافت کنید.
علائم هشدار:
- سرگیجه شدید، غش یا ضعف مفرط
- تپش قلب بسیار سریع یا تنگی نفس جدید
- خونریزی غیرطبیعی، تب بالا یا رنگ‌پریدگی و بی‌حالی قابل توجه
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.