دکتر پوست برای جوشهام قرص اسپیرونولاکتون نوشته چهار روز یود که داشتم میخوردم الان پریود شدم میتونم ادامه بدم یا باید صبر کنم تموم بشه بعد؟
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
1
عزیزم بله میتونین استفاده کنید مشکلی نیست، اگر دوز 100 هست یک روز در میان مصرف شود و اگر 25 میلی هست روزی دو قرص، و چون آب بدن با مصرف این قرص، کم میشود، باید در طول روز آب زیاد مصرف کنید. موفق باشید.
احتمالاً نگرانی شما مربوط به تأثیر اسپیرونولاکتون روی خونریزی یا بدتر شدن قاعدگی است؛ در بیشتر موارد ادامهی دارو در زمان پریود بیخطر است و نیازی به توقف موقت نیست، مگر دستور خاص پزشک یا مشکل دیگری وجود داشته باشد. راهکارهای عملی: 1 طبق دستور پزشک به مصرف ادامه دهید مگر پزشک خلاف آن گفته باشد. 2 اگر احتمال بارداری وجود دارد یا باردار هستید مصرف را قطع کنید و تست بارداری انجام دهید. 3 هرگونه تغییر جدید در الگوی خونریزی (خیلی بیشتر یا طولانیتر)، درد شدید لگن یا علائم سیستمیک را ثبت کنید. 4 در صورت مصرف همزمان داروهای کاهنده فشار یا مکمل پتاسیم، به پزشک یا داروساز اطلاع دهید و بررسی کلیه/پتاسیم انجام شود. علائم هشدار: 1خونریزی قاعدگی خیلی سنگین یا بیوقفه 2 ضعف شدید، سرگیجه یا ضربان نامنظم (ممکن است هایپرکالمی باشد) 3 تنگی نفس، ورم دست یا پا یا تب بالا تخصص پیشنهادی: متخصص پوست
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.