سلام من ۱۸ سالمه یک سال آس سیتالوپرام ۱۰ رو مصرف کردم بعد ۸ ماه دوز ۲۰ بعد ۲۰ روز دوز ۳۰ الان تقریبا ۲۰ روزی میشه که باز پزشکم دوز کم کرده به ۲۰ روزی یک عدد بعد از نهار میخورم دو روزه دیه یه جای دعوام اگه آبجو الکل دار مصرف مشکل پیش میاد میکه مغز کوچک میشه با قرص تداخل داره حافظه از بین میره آیا میتونم اون روز قرص و مصرف نکنم
8 آبان 1405
پاسخ پزشکان
خلاصه پاسخ پزشکبازبینیشده توسط پزشک تأییدشده
درود اقا 18 ساله عزیز .بهیچ عنوان در دوره ی مصرف داروهای اعصاب و روان ،نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید. با تشکر از طرح پرسشتان
احتمالاً مشکل شما ناشی از تداخل الکل با سیتالوپرام است؛ در بیشتر موارد ترکیب این دو باعث افزایش خوابآلودگی، کاهش هماهنگی حرکتی و تشدید علائم خلقی یا اضطرابی میشود. نوشیدن یک یا دو جرعه آبجو بهطور ناگهانی موجب «کوچک شدن مغز» نمیشود؛ ضایعات ساختاری مغز معمولاً در مصرف مزمن و سنگین الکل رخ میدهد. راهکارهای عملی: - تا حد ممکن از مصرف الکل هنگام مصرف سیتالوپرام خودداری شود. - در صورت نوشیدن، مقدار بسیار کم انتخاب و از رانندگی یا کار با ماشینآلات خودداری شود. - دُز دارو را حذف نکن و هیچگاه دُز از دسترفته را جمع نکن یا دو برابر نکنی. - تماس با پزشک یا داروساز برای راهنمایی در مورد دُز یا زمانبندی مناسب مصرف. علائم هشدار: - تپش قلب شدید، سرگیجه شدید یا غش - تشنج یا از دست دادن هوشیاری - تب بالا همراه با سفتی عضلات و گیجی (نشانههایی از سندرم سروتونین) تخصص پیشنهادی: روانپزشک
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.