دو ساله ازدواج کردم رابطه ی جنسی خیلی کمی داریم؟

دوسال و ۵ماهه ازدواج کردم رابطه ی جنسی خیلی کمی داریم گاهی اوقات حتی ماهی یکبار که البته بنظر میاد کلا همسرم میلی به رابطه نداره از اول هم اینجور بوده هرکاری کردم هم فایده نداره ،ارولوژی هم بردمش مشکلی نداشت و هیچ تلاشی برای بهبود نمیکنه من واقعا اذیتم،ممنون میشم بگید چکار کنم
همسرم قبلا واریکوسل عمل کرده و اینکه تا حالا رابطه ی بدون کاندوم نداشتیم
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
دوست خوبم
دو سال و نیم تحمل این سردی و بی میلی، با وجود تمام تلاش‌هایی که کردی، واقعا طاقت فرساست و حق داری که اینقدر اذیت بشی.
این مشکل به هیچ وجه تقصیر تو نیست و زیبایی یا جذابیتت رو زیر سوال نمی‌بره؛ گاهی مسائل روانی، ترس‌های ناخودآگاه از بارداری (با توجه به استفاده نکردن از کاندوم)، یا حتی افت هورمون‌ها و تاثیر عمل واریکوسل بر اعتمادبه نفس یا میل جنسی، میتونن عامل این فاصله باشند.
اما نکته ای که خیلی مهمه اینه که بی تفاوتی و عدم تلاش او برای حل این موضوع، بزرگ تر از خود مشکله؛ چون رابطه ی جنسی فقط یک عمل نیست، بلکه زبان صمیمیت و نیاز به دیده شدن هست.
لطفا این بار به جای تمرکز روی میل او، روی نیاز‌های خودت متمرکز شو و صریحا به همسرت بگو که این وضعیت برات غیرقابل تحمل شده و اگر همکاری نکنه، باید با یک سکستراپیست متخصص زوجین مشورت کنی تا ریشه‌های پنهان این سردی رو پیدا کنید.
تو سزاوار عشق و ارتباط گرم هستی و تنها ماندن در این شرایط، به روانت آسیب میزنه.
0
سلام
وقت بخیر
لطفا برای بررسی و ارزیابی تخصصی و پرسیدن سولات ردیاب مناسب به متخصص روانشناسی با تخصص سکستراپی مراجعه فرمایید.
موفق باشید

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.