سلام. من در روز پانزدهم سیکل قاعدگی بودم که سر صبح با نامزدم کمی معاشقه داشتیم. ایشان هیچ دخول و انزالی نداشتن ولی آلتشون رو لای باسن می مالیدن که من حس کردم پیش آبش داره نزدیک واژنم میشه ولی فکر نکنم داخل واژنم رفته باشه و به فاصله چند دقیقه بعد رفتم واژنم رو با مایع شستم و زیر ۲ ساعت هم قرص اورژانسی تک عددی خوردم که البته بار اولم هم بود. هنوز از پریودم نگذشته. احتمال بارداری هست؟
30 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
احتمال بارداری از این طریق بسیار بعید به نظر می رسد
احتمالا خطر بارداری کم است. در بیشتر موارد اگر دخولی داخل واژن انجام نشده و انزال نبوده و شما ناحیه را شستهاید و قرص اورژانسی را زیر دو ساعت مصرف کردهاید، احتمال حاملگی کاهش مییابد؛ با این حال پیشآب ممکن است حاوی اسپرم باشد و در روز پانزدهم چرخه (نزدیک تخمکگذاری) ریسک کمی بالاتر است
احتمالاً خطر بارداری کم است. در بیشتر موارد اگر دخولی داخل واژن انجام نشده و انزال نبوده و شما ناحیه را شستهاید و قرص اورژانسی را زیر دو ساعت مصرف کردهاید، احتمال حاملگی کاهش مییابد؛ با این حال پیشآب ممکن است حاوی اسپرم باشد و در روز پانزدهم چرخه (نزدیک تخمکگذاری) ریسک کمی بالاتر است. راهکارهای عملی: - اگر ظرف دو ساعت پس از خوردن قرص استفراغ شدید داشتید، با پزشک یا داروساز درباره تکرار دوز مشورت کنید. - از روز اول تأخیر پریود یا حداقل ۲۱ روز بعد از تماس، یک تست بارداری ادراری انجام دهید. - اگر تمایل به پیشگیری مطمئنتر دارید، به متخصص زنان برای روشهای قاعدگیساز و طولانیمدت مراجعه کنید. - تا مشخص شدن نتیجه تست از فعالیت جنسی محافظتشده استفاده کنید. علائم هشدار: - درد لگن یا شکم شدید و ناگهانی - خونریزی بسیار زیاد یا تب -تست بارداری مثبت یا تأخیر قاعدگی بیش از یک هفته تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.