علت بالا رفتن فشار خون در لحضه؟

من چند وقته یهو فشارم میره بالا بعدش میاد پایین
استرس شدید میگیرم و تپش قلب دارم بعدش فشار میره بالا
هر جا میرم میگه پنیک استرسه
اگه فشار همش بره بالا بیاد پایین خطرناکه ؟
چی باید کنم؟نفرولوژیست گفت هر ۱۲ ساعت پروپرانول ۱۰ بخور
مغز اعصاب گفت اسنترا فقط بخور
یا میتونم صبح اسنترا بخورم شب پروپرانول ۱۰؟
دپاکین هم مصرف میکنم ۱۰ سال پیش سابقه تشنج دارم
4 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
با سلام،
به احتمال زیاد مشکل شما مربوط به سبک زندگی تان است ! شما جزو تیپ شخصیتی الف هستید که میخواهید چند کاررا همزمان انجام دهند، بیماری عجله دارید از در صف ماندن به شدت بیزارید، شما آمادگی زیادی برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و یا اختلالات روان _ تنی مانند: آسم، میگرن و فشار خون دارید ! سبک زندگی تان را عوض کنید از اضطراب و فشار روانی و مسابقه با دیگران در بازی زندگی خودداری کنید به روان شناس مراجعه کنید مشکلات زیادی هست که باید حل کنید
0
سلام
دوست عزیز
بابت شرایط دشواری که توصیف کردید متاسفم
بارتوجه به توضیحاتی که دادید و دارو‌هایی که برای شما تجویز شده است این علائم به علت فشار روحی است که متحمل آن هستید
احتمالا روز‌های سختی را در زندگی گذراندید.
نیاز است در زندگی همراهی داشته باشید که گوش شنوای شما باشد، درد‌ها وقتی شنیده می شوند مقداری آرام می گیرند، البته توسط فردی که اهل قضاوت نصیحت سرزنش و سرکوب احساسات شما نباشد
احساسات نیاز به دیده شدن دارند نه سرپوش گذاشتن
وقتی دائما در حال نادیده گرفتن فشار‌های خود باشیم دچار علائم روان تنی از قبیل حملات پنیک می شویم
آرامش حق شماست
0
تداخل دارویی مهمی بین این دارو‌ها نیست.
مصرف طبق دستور پزشک ادامه دهید.
فشار خون را روزانه اندازه بگیرید.
در صورت تپش قلب شدید یا سردرد به اورژانس مراجعه کنید.
0
با سلام.
لطفا حتما به متخصص قلب مراجعه داشته باشید تا خیالمان بابت مسائل قلبی عروقی راحت باشد.
اگر این مورد را انجام دادید و مشکلی نبود خوردن آسنترا و پروپرانولول مشکل خاصی نخواهد داشت.
مصرف دپاکین هم مثل قبل ادامه دهید.
لطفا هربار به پزشک مراجعه می‌کنید ایشان را از دارو‌های مصرفی قبلی مطلع کنید.
با آرزوی سلامتی
0
با سلام
استرس و اضطراب باعث رفتن فشار خون می‌شود در مرحله اول دچار فشار خون می‌شود یعنی در مرحله که جنگ گریز تعریف شده دستگاه سمپاتیک بطور خودکار فعال می‌شود که همراه با تپش قلب و. بوده و ادامه اینکه پنیک شما زیر بنای ان اضطراب بوده و اختلال شایعی بوده که گاهی خودبخود یا دراثر فشار روانی شروع که معمولا توام با افسردگی است و درمان ان ترکیبی از دارو توسط روان پزشک روان درمانی توسط روان شناس می‌باشد دارو رو طبق روال دستور مصرف کنیدو تاثیر 2تا4 هفته طول می کشد
0
سلام
بهترین کار مراجعه به روانشناس تا روی استرس و اضطرابتان کار شود دارو قطع کنید دوباره بر می گردد اولویت درمان اضطراب غیر دارویی مگر شدید باشد که باز هر دو درمان دارو و غیر دارو هست

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.