وقت بخیر تقریبا دو هفته ای هست که صبح ها آسپرین بچه مصرف میکنم و دیشب حین خواب خون ریزی از بینی داشتم بنظرتون باید به مصرف ادامه بدم ؟ غلظت خون در ازمایشاتم ندارم ولی فشار خون بالا و چربی خون دارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
5 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام اولا فشار خون و چربی بالا دلیل کافی برای استفاده از آسپرین نیست. دوم اینکه برای خونریی بینی باید حتما توسط پزشک گوش و حلق و بینی معاینه بشید.
احتمالاً خونریزی شما بهخاطر اثر ضدپلاکتی آسپرین بچه یا فشار خون بالا است؛ در بیشتر موارد خونریزی کوتاهمدت و قابل کنترل است اما نیاز به بررسی دارد تا تصمیم درباره ادامه مصرف گرفته شود. راهکارهای عملی: - بشینید و سر را کمی جلو آورده، دو طرف بینی را با انگشتان برای ۱۰–۱۵ دقیقه محکم و پیوسته فشار دهید. - یک بسته یخ یا حوله سرد روی بینی/پیشانی قرار دهید و از خوابیدن یا قورت دادن خون خودداری کنید. - فعلاً از داروهای دیگر که خونریزی را افزایش میدهند اجتناب کنید و ممکن است مصرف آسپرین را موقتاً متوقف کنید تا پزشک بررسی کند. - از مرطوب نگه داشتن مخاط بینی (بخور یا مرطوبکننده) کمک بگیرید پس از کنترل خونریزی. علائم هشدار: - خونریزی که بیش از ۲۰ دقیقه قطع نشود. - سرگیجه شدید، ضعف یا غش همراه خونریزی. - خونریزی مکرر یا همزمان از چند محل یا وجود خون در مدفوع/استفراغ. تخصص پیشنهادی: گوش و حلق و بینی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.