تپش قلب در کودک؛ آیا ابلیشن لازم است؟

سلام دکتر جان پسرمن ۱۳سالشه چند دفعه دچار تپش قلب ودرد داشتن ولی شدید نبود دوباره تپش گرفت رفتیم بیمارستان ۲۵۰ضربان قلبش بود با داروضربان قلب کنترل شد عکس گرفتن گفتن خدارو شکر مشکلی نداره اکو کردن گفتن اگه دوباره دچادر همین مشکل شد بایدبرین مشهد سوزاندن رگ انجام بشه توخداکمکم کنید بریم مشهد زودتر یا اگ خدانکرده دوباره تپش گرف بریم ؟
6 اردیبهشت 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام و درود
جهت ایشان اریتمی مطرح هست
اگر نوار قاب دارید بارگذاری شود
توصیه به ابلیشن ممکنه بشه بر حسب نوار

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً فرزند شما دچار تاکی‌کاردی فوق‌بطنی است؛ در بیشتر موارد این حملات ناگهانی تپش قلب در کودکان خوش‌خیم و قابل کنترل با دارو یا اقدامات الکتروفیزیولوژیک (ابلیشن یا «سوزاندن مسیر غیرطبیعی») هستند. نگران نباشید؛ تصمیم به ابلیشن معمولاً پس از تکرار حملات یا ارزیابی تخصصی گرفته می‌شود و فوریتی برای سفر فوری نیست مگر حال بد شود.
راهکار‌های عملی:
- حملات را ثبت کنید: زمان، طول، فعالیت قبل، مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و علائم همراه را یادداشت کنید.
- از محرک‌ها پرهیز کنید: کافئین، نوشابه‌های انرژی‌زا و محرک‌ها را محدود کنید.
- هنگام تپش: بنشینید یا دراز بکشید و سعی کنید مانور و السالوا (نفس عمیق و فشار ملایم مثل تلاش برای خارج کردن هوا با دهان و بینی بسته) را انجام دهید؛ در صورت داشتن داروی تجویز شده طبق دستور مصرف کنید.
- پیگیری منظم با متخصص قلب کودکان و همراه داشتن نتایج ECG و گزارش حملات.
علائم هشدار:
- غش یا نزدیک به غش شدن
- درد شدید قفسه سینه یا تنگی نفس قابل توجه
- تغییر هوشیاری، تعریق سرد یا رنگ‌پریدگی
تخصص پیشنهادی: قلب کودکان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.