سلام من سه قلو باردارم الان ۲۵ هفته ام با اینکه پساری گذاشتم طول سرویکسم ۱۲ شده دکتر برام شیاف و آمپول پروژسترون نوشته طول سرویکس چند بشه بچه ها ب دنیا میان واگه الان ب دنیا بیان زنده میمونن؟ واینکه یکی از جنین هام تقریبا ۱۰۰گرم از اون دوتا کمتره این خطر داره براش؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
مصرف پزوژسترپن بع دور بالا شیاف 400روزانه سونوگرافی سریال و اینکخ چند قلوها ریهها زودتر میزسند و توکل به خدا در نهایت
احتمالاً کوتاه شدن سرویکس بهخاطر فشار حاملگی چندقلویی یا شروع روند باز شدن دهانه رحم است. نگران نباشید؛ در بیشتر موارد پساری، پروژسترون و مراقبتهای تخصصی میتواند شانس نگه داشتن حاملگی را افزایش دهد و نوزادان در صورت تولد در ۲۵ هفته تحت مراقبت ویژه نجات پیدا میکنند اما ریسکهای نارسایی ریوی و عفونت وجود دارد. راهکارهای عملی: - داروها (شیاف و آمپول پروژسترون) را طبق دستور پزشک ادامه دهید و خودسر قطع نکنید. - استراحت نسبی، اجتناب از کار سنگین و رابطه جنسی، و خودداری از بلند کردن وزن. - پیگیری مرتب سونوگرافی و بررسی طول سرویکس و داپلر طبق برنامه پزشک. - حفظ هیدراتاسیون و تغذیه مناسب، مصرف مکملهای تجویز شده. - آمادهسازی برای دسترسی به بیمارستانی با واحد NICU در صورت نیاز. علائم هشدار: - خونریزی یا نشت و اضح مایع آمنیوتیک - انقباضات منظم یا درد زیر شکم که ادامهدار است - کاهش محسوس حرکت جنین یا تب تخصص پیشنهادی: پریناتولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.