آیااین با این داروها این فشارخون قابل قبوله؟

سلام از۵ سال پیش داروهای فشارخون مصرف میکنم.طی این ۵سال داروها بتدریج تغییرکرده و داروهای فعلی من ۱.۵ عدد والزومیکس ۵/۸۰ و یک عدد هیدروکلرتیازید۲۵ ودوعدد پروپرانول ۲۰ ویکعدد الپرازولام نیم میلی میباشد.فشارم را مرتب میگیرم معمولادرمحدوده ۱۱۰-۱۳۰ روی ۷۵-۸۵ میباشد.آیا بااین داروها فشارم خوب است؟
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
درود.
هدف فشار خون بستگی به مشکلات زمینه ای فرد متفاوت هست ولی اغلب کمتر از 130/80 قابل قبول است.
0
سلام
وقت بخیر با توجه به دارو‌های که مصرف می‌کنید و صرف نظر از نوع مشکل زمینه آیی شما معمولا فشار خون زیر سیزده به روی هشت در محدوده ی نرمال تلقی می‌شود و جای نگرانی ندارد.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.