دوقطبی مقاوم و اضطراب شدید در ۶۵ سالگی

سلام خانمی ۶۵ساله هستم بیماری دوقطبی دارم مدتی هست ک هیچ قرصی برام فایده ندارد کپسول گاباپنتین رسپریدون لیتیوم اسسیتالوپرام کلونازپام .آلپرازولام اییریپرازول و تعداد زیادی دیگه قرص تست کردم فایده نداره دلشوره خیلی شدید دارم از اینکه تنها باشم بیزارم
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
7 افکار یا نقشه خودکشی یا تمایل به آسیبرساندن به خود یا دیگران.
- هذیان، توهم یا سردرگمی و رفتار خطرناک یا از دستدادن قضاوت.
- علائم مسمومیت دارویی یا اورژانسی: تهوع/استفراغ شدید، لرزش غیرطبیعی، تشنج، تب بالا.
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی
0
سلام
دارو‌ها رو خودسرانه تغییر ندید.
تحت نظر روانپزشک دارو‌ها رو تعدیل کنید و برای کنترل علایمتون روان درمانی در کنار دارو داشته باشید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مشکل شما مقاومت دارویی در چارچوب اختلال دوقطبی یا اضطراب همزمان همراه با تأثیرات تن‌هایی است.
در بیشتر موارد نیاز به بازنگری دارویی، بررسی علل پزشکی هم‌پوشان و حمایت اجتماعی وجود دارد؛ نگران نباشید، اقدامات عملی وجود دارد.
راهکار‌های عملی:
- همین امروز فهرست کامل دارو‌ها و دوز‌ها را آماده کنید و وقت بازبینی با روانپزشک یا داروساز بگیرید.
- دارو‌ها را بدون نظر پزشک قطع نکنید؛ اگر عوارض یا بی‌اثر بودن دارید، تغییر برنامه‌ریزی‌شده لازم است.
- برای اضطراب فوری از تنفس شکمی، زمینی‌سازی (حواس پنج‌گانه)، و پیاده‌روی کوتاه بهره ببرید و با یک نزدیک تماس بگیرید.
- درخواست آزمایش‌های پایه (تیروئید، سطح لیتیوم/کلیه در صورت مصرف لیتیوم) و بررسی تداخل دارویی کنید.
علائم هشدار:
- افکار یا نقشه خودکشی یا تمایل به آسیب‌رساندن به خود یا دیگران.
- هذیان، توهم یا سردرگمی و رفتار خطرناک یا از دست‌دادن قضاوت.
- علائم مسمومیت دارویی یا اورژانسی: تهوع/استفراغ شدید، لرزش غیرطبیعی، تشنج، تب بالا.
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.