سلام خدمت پزشکان محترم من کنکوری ام و خیلی استرس میگیرم استرس که میگیرم خیلی خوابم میاد ولی وقتی میخوابم از خواب میپرسم یا به حالت های وحشت زده از خواب بیدار میشم قبلا دکتر رفتم برام پروپرانول ۱۰ تجویز کرد دوبار در روز ولی تموش کردم اشکالی نداره اگه دوباره ادامه بدم مصرف رو؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام میتونین در صورت داشتن علایم دارو رو با دوز قبلی ادامه دهید
درود برشما پروپرانولول برای کاهش تپش قلب خوبه در کاهش استرس اثری نداره داروهای بهتر و کم عارضه ای برای این امر هست از سیکلهای تنفسی هم غافل نشید اگر دوست داشتید در کانال بنده در بله میتونید این نوع تنفس رو ببینید و استفاده کنید
احتمالاً علائم شما ترکیبی از اضطراب مربوط به کنکور و اثر جانبی دارو است. در بیشتر موارد پروپرانول علائم جسمی اضطراب را کاهش میدهد اما میتواند باعث خوابآلودگی، خستگی یا خوابهای زنده و بیداری ناگهانی شود. نگران نباشید؛ با بررسی ساده وضعیت بدنی و دوز مناسب معمولاً قابلکنترل است. راهکارهای عملی: - سابقه آسم، برونشیت، ضربان کند یا دیابت را بررسی کنید؛ وجود این موارد نیاز به مشورت پزشک دارد. - اگر قبلاً دارو را بدون مشکل مصرف کردهاید، ادامه طبق نسخه قبلی در بسیاری موارد منطقی است ولی از قطع ناگهانیپرهیز کنید. - برای اضطراب لحظهای آزمون، در بسیاری موارد یک دوز کوتاه (چند ده میلیگرم) ۳۰–۶۰ دقیقه قبل کفایت میکند؛ با پزشک درباره دوز مناسب صحبت کنید. - از الکل و آرامبخشها خودداری کنید و در صورت خوابآلودگی شدید، مصرف را صبحها تنظیم یا با پزشک بازبینی کنید. -فشار خون و نبض را چک کنید؛ نبض کمتر از ۶۰ یا فشار خیلی پایین نیاز به توقف و ارزیابی دارد. علائم هشدار: - تنگی نفس یا خسخس جدید - سرگیجه شدید، ضعف یا غش - ضربان قلب بسیار کند یا غیرفعالی شدید تخصص پیشنهادی: روانپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.