ولکه پس از قرص ال‌دی و نزدیکی؛ آیا احتمال بارداری هست؟

سلام شبتون بخیر ببخشید
من ۹روز مانده بود ب پریودیم پریود شدم
بعد ک تمام شدم فقط یک شب قرص ال دی خوردم
۳روز بعد رابطه داشتم باشوهرم ولی جلوگیری نکرد
دوروزبعد فقط چند قطره خون اومد دیگه چیزی نبود
احتمال بارداری هست؟؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
ببه احتمال بارداری وجود داره، اگر پریودتون به تاخیر افتاد، تست خون بارداری بدین عزیز

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت مهم‌تر، خونریزی هورمونی یا «breakthrough» به‌خاطر مصرف قرص ال‌دی یا لکه‌بینی اوایل بارداری است.
در بیشتر موارد یک نوبت قرص اختصاصی پیشگیری اورژانسی نیست و نیاز به نگرانی شدید فوری ندارد؛ ولی تشخیص قطعی فقط با تست است.
راهکار‌های عملی:
- اگر از زمان نزدیکی کمتر از ۷۲ ساعت گذشته، سریعاً به مرکز بهداشتی برای مشورت درباره قرص اورژانسی مراجعه کنید.
- یک آزمایش بارداری ادرار یا تست خانگی را ۱۴ روز پس از نزدیکی انجام دهید یا هنگام عقب‌افتادن قاعدگی.
- از اکنون از روش محافظتی مثل کاندوم استفاده کنید تا از روابط بعدی جلوگیری شود.
- اگر نگرانید به پزشک زنان برای بررسی و مشاوره دارویی مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- درد شدید یا متمرکز یک طرفه در زیر شکم (ممکن است بیرون رحمی باشد).
- خونریزی بسیار زیاد، غش یا سبکی سر.
- تب بالا یا ترشحات بدبو از واژن.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.