سلام باردار هستم قرص لووتیروکسین ۱۰۰مصرف میکنم و مولتی ویتامین اکتی ناتال.۲۲۰میکروگرم هم ید داخل این قرص مولتی هست.مشکلی نیس این مقدار ید مصرف بشه؟چون هم قرص تیروعیدم ید داره و هم این مولتی.قرص تیروعید ناشتا صبح میخورم و مولتی رو همراه ناهار.
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
مجموع ید روزانه شما از مولتیویتامین (220 میکروگرم) و منابع غذایی نزدیک مقدار توصیهشده در بارداری (حدود 250 میکروگرم) است.
احتمالاً مجموع ید روزانه شما از مولتیویتامین (۲۲۰ میکروگرم) و منابع غذایی نزدیک مقدار توصیهشده در بارداری (حدود ۲۵۰ میکروگرم) است. در بیشتر موارد لووتیروکسین خالص ید اضافه ندارد، بنابراین این میزان معمولاً نیاز به نگرانی فوری ایجاد نمیکند و جای آرامش دارد. راهکارهای عملی: - برچسب مکمل و نسخه را بررسی کنید تا مقدار ید مولتی و اینکه داروی تیروئید شما حاوی ید نیست، تأیید شود. - تقریباً هدف روزانه حدود ۲۵۰ میکروگرم ید از مجموع مکمل و مواد غذایی و نمک یددار در نظر گرفته شود. - داروی لووتیروکسین را ناشتا و با فاصله از مولتیویتامین مصرف کنید (رفتار کنونی شما مناسب است). - برای اطمینان درخواست اندازهگیری هورمونهای تیروئید (هورمون محرک تیروئید و تیروکسین) از مراقبتکننده یا متخصص داشته باشید. علائم هشدار: - تپش شدید قلب، تعریق زیاد یا اضطراب ناگهانی. - ضعف چشمگیر، خوابآلودگی یا سرگیجه و کاهش هوشیاری. - تورم سریع گردن، تب یا درد گردنی همراه بدتر شدن علائم تیروئیدی. تخصص پیشنهادی: متخصص غدد و متابولیسم
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.