تفاوت علائم بارداری و کیست تخمدان

سلام ۱۶ روز از زمان پریودیم گدشتهیه بارآزمایش دادم منفی بود دوباره تکرار کردم بتا ۱۳ بوده ایا باردارم؟
در ضمن کیست و میوم داخل رحممه
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام،
آزمایش رو 48 ساعت بعد تکرار کنید و اگر دوبار شد احتمال بارداری هست

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

با توجه به نتیجه بتای ۱۳، احتمالاً بارداری قطعی نیست؛ در بیشتر موارد مقادیر زیر حدود ۲۵ غیرقطعی است.
علائم شما احتمالاً ناشی از حاملگی خیلی اولیه یا از کیست/تغییرات هورمونی مربوط به کیست و میوم است.
نگران نباشید؛ پیگیری مناسب اکثر اوقات پاسخگو است.
«راهکار‌های عملی:»
- تکرار آزمایش بتای کمی بعد ۴۸۷۲ ساعت برای دیدن روند صعودی یا ثابت ماندن.
- انجام تست ادراری خانگی یا تکرار آزمایش بعد یک هفته در صورت ادامه علائم.
- اگر بتا افزایش یافت یا خونریزی/درد داشتید، سونوگرافی ترانس‌واژینال برای بررسی حاملگی داخل رحمی یا کیست لازم است.
- برای درد خفیف استراحت، کمپرس گرم و استامینوفن؛ از مصرف خودسرانه دارو‌های قوی خودداری شود.
«علائم هشدار
- خونریزی شدید واژینال یا درد شدید یک‌طرفه شکم
- تب بالا یا ترشحات بدبو از واژن
- سرگیجه شدید، غش یا افت شدید فشار خون
«تخصص پیشنهادی:» متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.