سلام وقت بخیر.من تاخیر در پریود دارم به فاصله دوماه شاید بیشتر شاید کم تر گاهی میشم.سونوگرافی واژینال انجام دادم وضعیت اندومتر طبیعی هست ولی درتخمدان چپ و راست پلی کیست تخمدان (pcom) دارم .چون در حال اقدام به باردری هستم کدام ورزش برای رفع تنبلی مناسب هست ؟تیاریکس؟ پیلاتیس؟ بدنسازی ؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
پیاده روی نسبتا سریع دوچرخه سواری شنا تمرینات بدنسازی ملایم هفتای دوبار بهتربن حالت پیاده ردی است
ورزش و سبک زندگی سالم به طور کلی جهت کنترل pco قدم اول درمان میباشد. همه ورزشها به طور کلی کمک کننده خواهد بود؛کاهش حجم چربی و افزایش توده عضلانی به شما کمک خواهد کرد.
احتمالاً علت اصلی تأخیر قاعدگی شما سندرم تخمدان پلیکیستیک است؛ در بیشتر موارد این حالت با مقاومت به انسولین و اختلال تخمکگذاری همراه است. نگران نباشید؛ تغییرات ورزشی و سبک زندگی اغلب به بازگشت قاعدگی و افزایش شانس بارداری کمک میکنند. راهکارهای عملی: - انجام ورزش هوازی متوسط مثل پیادهروی تند، دوچرخه یا شنا مجموعاً حدود 150 دقیقه در هفته. -تمرین مقاومتی یا بدنسازی 2–3 جلسه در هفته برای افزایش توده عضلانی و بهبود حساسیت به انسولین. -پیلاتس یا تیآرایکس 1–2 جلسه در هفته بهعنوان مکمل برای تقویت هسته بدن، تعادل و کاهش استرس. - در صورت اضافهوزن هدف کاهش 5–10٪، به همراه خواب منظم و مدیریت استرس. علائم هشدار: - درد لگنی ناگهانی یا بسیار شدید. - خونریزی قاعدگی خیلی شدید یا غیرقابلکنترل. - تب یا ترشحات بدبو و درد هنگام ادرار. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.