سلام وقت خوش دختر من ۵ ماه رو پر کرده و وارد ۶ ماه شده یه ماهی میشد که خیلی سخت شیر خودمو میخورد و من اجبارا شبها که خواب بود شیر خودمو میدادم بهش. الان چند روزیه شبها هم شیر خودمو نمیخوره و با گریه و جیغ روش بر میگردونه. با توجه به اینکه من آلن شینه هام به شدت دردناک شده و دخترم هم شیرمو نمیخوره ممنون میشم بفرمایید چجوری شیرمو خشک کنم و این درد رو از بین ببرم
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام داروی جدیدی میل نمیکنید که باعث شده مزه شبر تغییر کند
احتمالاً ترکیبی از کاهش تغذیه شبانه کودک و احتقان یا انسداد مجاری شیری باعث درد و امتناع او شده است. در بیشتر موارد این وضعیت با مراقبت خانگی و تدریجی خشک کردن شیرقابل کنترل است و نیازی به نگرانی زیاد نیست. راهکارهای عملی: - کاهش تدریجی دفعات و زمان شیر دادن شبانه؛ بهجای قطع ناگهانی، هر شب چند دقیقه کمتر شیر دهید. - قبل از کاهش کامل، با پمپ یا آبکشی دستی مقدار کمی شیر تخلیه کنید تا فشار کاهش یابد، اما از تخلیه کامل مکرر خودداری کنید تا تولید شیر ناگهان افزایش نیابد. -کمپرس سرد بین و عدهها برای کاهش درد و ورم، و کمپرس گرم کوتاه قبل از تخلیه برای تسهیل جریان. - سوتین حمایتی مناسب و ماساژ ملایم به سمت نوک پستان. - مسکنهای معمولی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دوز توصیهشده برای کاهش درد. علائم هشدار: - تب بالا یا لرز و احساس بیماری عمومی. - قرمزی گسترده، توده سفت و دردناک یا تشدید ناگهانی درد. - ترشح چرکی یا خونآلود از نوک پستان. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.