خوردن مغز هسته آلبالو؛ آیا خطر دارد؟

من پنج تا شش تا داخل هسته آلبالو رو خوردم آیا ضرر دارد، من هسته را شکستم و داخلش را خوردم و نمی دانستم، چیکار کنم، لطفا
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
مغز داخل هسته آلبالو مقدار کمی ترکیباتی دارد که در بدن می‌تواند به ماده سمی تبدیل شود، اما خوردن تعداد کم مثل 5 تا 6 عدد در اغلب افراد معمولا مشکل جدی ایجاد نمی‌کند.
بهتر است در چند ساعت آینده فقط مایعات کافی بنوشید و اگر علائمی مثل تهوع شدید، سرگیجه، تنگی نفس یا ضعف غیرعادی ایجاد شد سریع به مرکز درمانی مراجعه کنید.
برای تصمیمگیری نهایی حتما ویزیت حضوری لازم است.
0
با سلام و وقت بخیر،
این تعداد بعید است مشکلی به وجود بیاورد.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خطری جدی پیش نیامده و در بیشتر موارد بی‌علامت یا با ناراحتی گوارشی خفیف همراه است؛ مسمومیت سیانیدی از چند هسته خردشده بسیار بعید است.
راهکار‌های عملی:
1 دهان را با آب بشویید و مقدار مناسبی آب بنوشید.
2 برای کاهش ناراحتی، کمی نان یا شیر ساده بخورید و از خوردن بیشتر هسته‌ها خودداری کنید.
3 آرام بنشینید و ۱۲۲۴ ساعت علائم را زیرنظر بگیرید؛ فعالیت شدید نکنید.
4 اگر نگران هستید با مرکز کنترل مسمومیت یا اورژانس تماس بگیرید.
علائم هشدار:
- تنفس تند یا تنگی نفس
- سرگیجه شدید، گیجی یا افت هوشیاری
- تهوع و استفراغ شدید یا درد شکمی پیشرونده
تخصص پیشنهادی: اورژانس

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.