فشار ۱۴/۹ همراه تپش و لرزش؛ اقدامات فوری

هفته هست فشارم میره بالا تو ۱۴/۹میره تبش قلب میگیرم دستام میلرزه سر درد شدید میگیرم گرم میشم»
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
درود،
با توجه به نوسان فشار بهتر است حضورا توسط متخصص قلب معاینه شوید.
0
سلام و درود
بهتر هست توسط متخصص قلب ویزیت شوید و نوار قلب و هولتر فشار انجام شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علائم شما ناشی از افزایش فشار خون موقتی یا پاسخ اضطرابی است؛ در بیشتر موارد این حالت‌ها با مراقبت و پیگیری ساده قابل کنترل‌اند و نیازی به نگرانی خیلی شدید نیست اما باید جدی گرفته شود.
راهکار‌های عملی:
- چند بار در روز با دستگاه بازویی فشار را اندازه بگیرید و زمان و علائم را ثبت کنید.
- در حالت نشسته استراحت کنید، تنفس عمیق و کند انجام دهید تا تپش و لرزش کاهش یابد.
- از کافئین، سیگار و فعالیت سنگین خودداری کنید و مایعات کافی بنوشید.
- در صورت ادامه یا بدتر شدن علائم، به مرکز درمانی مراجعه یا با پزشک تماس بگیرید.
علائم هشدار:
- درد یا فشار شدید در قفسه سینه یا تنگی نفس
- ضعف ناگهانی یا اختلال در صحبت کردن/بینایی
- از دست دادن هوشیاری یا فشار بسیار بالا (مثلاً بالای ۱۸۰/۱۲۰)
تخصص پیشنهادی: قلب و عروق

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.