سلام دیشب میخ تو پای همسرم رفته میخ زنگ زده نبوده الان برای زود خوب شودن چیکارکنم واین که نیاز به بخیه دارد نزدیک وسط پاش اتفاق افتاده
3 تیر 1405
پاسخ پزشکان
2
سلام و وقت بخیر باید جهت معاینه ی حضوری و بررسی بیشتر به متخصص ارتوپد مراجعه نمایند و یه گرافی از کف پا تهیه کنند و اگر نیاز به اقدام خاصی بود براشون انجام دهند. شاید نیاز به آنتی بیوتیک هم داشته باشند. در هر صورت معاینه ی بالینی الزامی می باشد. با آرزوی سلامتی و بهبودی.
احتمالاً این زخم یک جراحت نافذ است که در بیشتر موارد مهمترین خطر، عفونت موضعی و خطر کزاز است؛ آرام باشید، خیلی از این زخمها با مراقبت مناسب بهبود مییابند و همیشه نیاز به بخیه نیست مگر لبهها باز یا خونریزی شدید باشد. راهکارهای عملی: - محل را با آب جاری و صابون چند دقیقه بشویید و اشیاء قابل دید را با پنس تمیز بردارید؛ اگر میخ هنوز داخل است، بیحرکت نگه داشته و به اورژانسمراجعه کنید. - با گاز یا پارچه تمیز فشار ملایم برای توقف خونریزی اعمال کنید و سپس محل را با پماد آنتیبیوتیک موضعی و پانسمان تمیز بپوشانید. - پای مصدوم را بالا نگه دارید، استراحت کند و هر ۱۲–۲۴ ساعت پانسمان را تعویض کنید؛ در صورت ضعف ایمنی یا زخم عمیق، پزشک ممکن است آنتیبیوتیک خوراکی تجویز کند. - اگر آخرین واکسن کزاز بیش از ۵–۱۰ سال قبل یا نامعلوم است، دریافت واکسن تقویتی ضروری است. علائم هشدار: - تب یا افزایش قرمزی، تورم و ترشح چرکی از محل - خونریزی شدید یا خونریزی که متوقف نمیشود - بیحسی، کاهش حرکت یا درد شدید رو به افزایش تخصص پیشنهادی: اورژانس
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.