برآمدگی روی استخوان ساق پا گوشت اضافه است یا مشکل استخوانی؟
سلام،خواهرزادم تقریبا دوهفته پیش خورده زمین روی ساق پاش متورم و کبود شده بود به مرور بادش خوابیده ولی دست که میزنی اندازه یه بند انگشت یکمی سفته ولی در راه رفتن مشکلی نداره نگران کنندس؟باید به پزشک مراجعه کنیم؟آینده مشکل ساز میشه؟
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام اگر برطرف نشد بهتره عکس و یا سونوگرافی انجام بسه
سلام و وقت بخیر اگر درد ندارند و میتونن راه برن جای نگرانی نیست اما جهت اطمینان خاطر بهتر هست یه گرافی تهیه بشه و جهت معاینه ی حضوری و بررسی بیشتر به متخصص ارتوپد اطفال مراجعه نمایند تا اقدامات لازم براشون انجام شود. با آرزوی سلامتی و بهبودی.
احتمالاً این برآمدگی باقیمانده هماتوم زیرجلدی یا توده اسکاری (گوشت اضافه/بافت فیبروزی) پس از ضربه است؛ در بیشتر موارد ورم کاهش یافته و تنها سفتی موضعی باقی میماند و مشکل بلندمدت جدی ایجاد نمیکند. احتمال کمتر این است که زائده یا آسیب استخوانی وجود داشته باشد. راهکارهای عملی: - محل را با پای مقابل مقایسه کنید و از فشار مستقیم شدید روی برآمدگی خودداری کنید. -کمپرس گرم ملایم روزی ۲–۳ بار هر بار ۱۰–۱۵ دقیقه برای کمک به جذب خونمردگی استفاده کنید. - ماساژ نرم و ملایم به سمت بالا و انجام حرکات فعال مچ و زانو برای حفظ حرکت. - اگر برآمدگی بزرگ، دردناک یا تغییر شکلدار شده برای تصویربرداری (رادیوگرافی یا سونوگرافی) مراجعه کنید. علائم هشدار: - افزایش سریع درد یا ناتوانی در راه رفتن - قرمزی، گرما، ترشح یا تب - بزرگ شدن سریع برآمدگی یا بروز بیحسی/ضعف تخصص پیشنهادی: ارتوپدی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.