الان ۳ماه بیشتره که اسید معده خیلی شده واذیتم میکنه و زخم معده هم دارم وباعث میشه سردرد بگیرم واحساس میکنم یچیزی توگلومه
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام لطفا حتما به یک متخصص گوارش یا متخصص داخلیمراجعه کنید. اگر درکنار درمانهای دارویی همچنان حس می کردید چیزی در گلو دارید به یک فیزیوتراپیست مسلط به درمان اختلالات مفصل فک مراجعه کنید. همچنین مساله نفخ یا دل درد در صورتیکه درمانهای دارویی لازم رو دریافت کرده باشه ولی هنوز باقی مانده باشه از طریق تکنیکهای خاصی توسط فیزیوتراپیستها قابل مدیریت هست ولی قدم اول درمان مراجعه به پزشک و دریافت داروی مناسب هست.
احتمالاً مشکل شما ناشی از بازگشت اسید معده (رفلاکس مرتبط با زخم) است که در بیشتر موارد باعث سوءهاضمه، تهوع و احساس جسم در گلو میشود؛ سردرد ممکن است ثانویه به درد، اختلال خواب یا کمآبی باشد. نگران نباشید اما پیگیری لازم است. راهکارهای عملی: - و عدههای کوچک و مکرر بخورید و از غذاهای چرب، تند، اسیدی، کافئین و الکل پرهیز کنید. - حداقل ۲–۳ ساعت قبل از خواب غذا نخورید و سر تخت را ۱۵–۲۰ سانت بالا ببرید. - از داروهای ضداسید ساده بینسخه برای تسکین موقت استفاده کنید و از ایبوپروفن/ناشیندههای غیراستروئیدی که زخم را بدتر میکنند دوری کنید. - مایعات کافی بنوشید و سیگار را ترک کنید. علائم هشدار: - استفراغ خونین یا قهوهای رنگ - مدفوع سیاه یا خونی -کاهش وزن سریع یا دشواری برجسته در بلع تخصص پیشنهادی: گوارش
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.