سلام من قبل از بارداریدوفاستون ۱۰ روزی دوتا میخوردم الان باردارم و هفته ی ۸ هستم ب نظرتون روزی دوتا قرص رو روزی یک عدد بکنم و بعد قطع کنم اتفاقی میفته آیا
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. در هفته 8 بارداریدوفاستون را خودسرانه کم یا قطع نکنید، چون تصمیم ادامه، کاهش یا قطع آن به علت تجویز اولیه، سابقه سقط، لکهبینی، درد و وضعیت سونوگرافی بستگی دارد. در بسیاری از موارد پزشک دارو را تا زمان مشخصی ادامه میدهد و سپس تدریجی قطع میکند، اما زمان و روش قطع برای هر فرد متفاوت است. اگر لکهبینی، درد زیر شکم یا خونریزی دارید سریعتر با متخصص زنان تماس بگیرید. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً دوفاستون برای حمایت هورمونی (پروژسترون) در ابتدای بارداری به شما داده شده و قطع ناگهانی ممکن است ریسک سقط را افزایش دهد. در بیشتر موارد تصمیم درباره کاهش یا قطع باید براساس سابقه بارداری و وضعیت فعلی توسط پزشک گرفته شود، نگران نباشید اما اقدام خودسرانهتوصیه نمیشود. راهکارهای عملی: - تا تماس با پزشک یا ماما، دوز فعلی را قطع نکنید و طبق نسخه ادامه دهید. - امروز یا فردا با متخصص زنان تماس بگیرید و درباره کاهش از دو قرص به یک قرص یا قطع کامل مشورت کنید. - در صورت امکان یک سونوگرافی اولیه برای بررسی ضربان قلب جنین و وضعیت ساک حاملگی انجام دهید. - اگر دسترسی سریع به پزشک ندارید، مراجعه اورژانسی به نزدیکترین مرکز زنان انجام دهید تا تصمیم درمانی گرفته شود. علائم هشدار: - خونریزی واژینال شدید یا خروج لختههای بزرگ - درد شدید یا انقباضات مکرر شکم - تب بالا یا ترشحات بدبو از واژن تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.