خونریزی بین قاعدگی قهوه‌ای: احتمال علت

سلام ۱۳ روزه ک از تموم شدن پریودیم گذشته الان دچار خون ریزی قهوه ای آبکی شدم و کمی هم لخته و ۲ قطره هم خون صورتی روشن مانند ورودی واژنم درد میکنه مثل درد پریود اینم بگم من ۲ ماه پیش قرص اوژانسی مصرف کرده بودم ی بار میتونه از عوارض اون باشه؟ وقتی میرم باشگاه ورزش میکنم خون ریزیکمی شدید میشه و درد زیر شکم سمت راست و چپ هم دارم میشه علتش رو بگید
5 آبان 1405

پاسخ پزشکان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت لکه‌بینی قهوه‌ای بین دو قاعدگی تغییرات هورمونی پس از مصرف قرص اورژانسی یا خونریزی مربوط به تخمک‌گذاری است؛ در بیشتر موارد گذرا و بی‌خطر است اما نیاز به پیگیری دارد.
راهکارهای عملی:
1 استراحت کنید و از ورزش سنگین الان خودداری کنید تا خونریزی کم شود.
2 یک تست بارداری خانگی انجام دهید تا بارداری رد یا تأیید شود.
3 میزان، رنگ و زمان خونریزی را یادداشت کنید و اگر دارویی مصرف می‌کنید آن را ثبت کنید.
4 از استعمال تامپون پرهیز کنید و در صورت درد از مسکن معمولی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن با دوز مناسب استفاده کنید.
علائم هشدار:
1 خونریزی بسیار شدید (تعویض پد هر یک ساعت)
2 تب بالای ۳۸ درجه یا ترشح بدبو
3 درد شدید شکم، غش یا سرگیجه
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص