بنده ۶ماه قبل از بارداریآزمایش تیروئید دادم وعدد آن ۴/۴۸بودوب دکتر هم مراجعه کردم وداروو تجویز نکرد الان داخل ۸هفته بارداری هستم بازهم آزمایش تیروید دادم وعدد آن ۲/۴۶است .نیاز ب دارو دارم چرا عددش کمتر شده است با این که داروو مصرف نکردم؟
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
در وضعیتهای متفاوت روزهای مختلف ممکن است عدد تیرویید یکم بالا پایین بشه. در رنج طبیعی بالا پایین شده مشکلی نیست
احتمالاً علت کاهش عدد تیروئید شما در هفتهٔ هشتم بارداری، اثر هورمون جفت در اوایل بارداری است که در بیشتر موارد باعث کاهش موقت هورمون محرک تیروئید میشود و معمولاً نیاز به درمان فوری ندارد. نوسان در روش آزمایشگاه نیز میتواند موثر باشد. نگران نباشید اما پیگیری بالینی لازم است. راهکارهای عملی: - نتایج آزمایش قبلی و فعلی را همراه داشته و به پزشک زنان یا متخصص غدد نشان دهید. - تکرار اندازهگیری هورمون محرک تیروئید و هورمون تیروئید آزاد را طی ۲–۴ هفته برنامهریزی کنید تا روند مشخص شود. -بدون تجویز پزشک، داروی تیروئید یا مکمل ید جدید شروع یا قطع نکنید؛ ویتامینهای بارداری را طبق تجویز ادامه دهید. - علائم خود را یادداشت کنید (تپش قلب، لرزش، خستگی) و در ویزیت گزارش دهید. علائم هشدار: - تپش قلب بسیار سریع یا ضربان نامنظم و ضعف شدید - غش یا سرگیجه مکرر - تعریق زیاد، لرزش و اضح یا کاهش وزن سریع تخصص پیشنهادی: متخصص غدد
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.