من ۷ ماهه اقدام به بارداری کردم و همزمان قرص کوالی فول مصرف کردم آیا تا کی ادامه بدم ضرر نداره؟ چون هنوز باردار نشدم
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام اگر کوالیفول برای قبل از بارداری مصرف میکنید، معمولا این نوع مکملها تا زمان اقدام و حتی اوایل بارداری هم استفاده میشوند و در اغلب موارد مشکل خاصی ندارند. اما چون 7 ماهه بارداری اتفاق نیفتاده، بهتر است یک بررسی ساده برای علت تاخیر در بارداری انجام شود. مدت دقیق مصرف هم به ترکیب قرص و شرایط خودتان بستگی دارد و با یک ارزیابی کوتاه قابل جمعبندی است.
احتمالاً کوالیفول همان مکمل فولیک اسید است؛ در بیشتر موارد مصرف فولیک هنگام تلاش برای بارداری بیخطر و حتی مفید است و به کاهش ریسک نقص لوله عصبی جنین کمک میکند. معمولا توصیه میشود تا زمان تأیید بارداری و ادامه تا هفته دوازدهم مصرف شود، مگر دوز بالاتر تجویز شده باشد. راهکارهای عملی: - برچسب دارو را بررسی کنید و دوز را ببینید؛ دوز رایج ۴۰۰–۸۰۰ میکروگرم روزانه است. - تا زمانی که بارداری تأیید نشده، روزانه ادامه دهید و پس از مثبت شدن تست، تا هفته دوازدهم ادامه دهید مگر پزشک غیر از این بگوید. - اگر دوز دارو ۵ میلیگرم یا سابقه نقص لوله عصبی در خانواده دارید، با پزشک مشورت کنید. - بعد از ۱۲ ماه تلاش ناموفق (یا زودتر اگر بالای ۳۵ سال هستید) برای بررسی باروری مراجعه نمایید. علائم هشدار: - کهیر، تورم صورت یا تنگی نفس (شواهد حساسیت فوریتی). - بیحسی، سوزنسوزن شدن یا ضعف جدید در بازوها/پاها. - تب بالا، زردی پوست/چشم یا هر خونریزی غیرعادی. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.