تا کی کوالی‌فول بخورم؟ راهنمای کوتاه

من ۷ ماهه اقدام به بارداری کردم و همزمان قرص کوالی فول مصرف کردم آیا تا کی ادامه بدم ضرر نداره؟ چون هنوز باردار نشدم
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
اگر کوالیفول برای قبل از بارداری مصرف می‌کنید، معمولا این نوع مکمل‌ها تا زمان اقدام و حتی اوایل بارداری هم استفاده میشوند و در اغلب موارد مشکل خاصی ندارند.
اما چون 7 ماهه بارداری اتفاق نیفتاده، بهتر است یک بررسی ساده برای علت تاخیر در بارداری انجام شود.
مدت دقیق مصرف هم به ترکیب قرص و شرایط خودتان بستگی دارد و با یک ارزیابی کوتاه قابل جمعبندی است.
0
سلام
می‌توانید قبل از اقدام یا حتی اوایل بارداری از این دارو بهرهمند شوید و جای نگرانی نیست
0
سلام
مصرفش بلامانع هست.
اما سونوی رحم و تخمدان و آزمایش خون کامل و هورمونی برای بررسی علت عدم بارداریتون انجام بدید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً کوالی‌فول همان مکمل فولیک اسید است؛ در بیشتر موارد مصرف فولیک هنگام تلاش برای بارداری بی‌خطر و حتی مفید است و به کاهش ریسک نقص لوله عصبی جنین کمک می‌کند.
معمولا توصیه می‌شود تا زمان تأیید بارداری و ادامه تا هفته دوازدهم مصرف شود، مگر دوز بالاتر تجویز شده باشد.
راهکار‌های عملی:
- برچسب دارو را بررسی کنید و دوز را ببینید؛ دوز رایج ۴۰۰۸۰۰ میکروگرم روزانه است.
- تا زمانی که بارداری تأیید نشده، روزانه ادامه دهید و پس از مثبت شدن تست، تا هفته دوازدهم ادامه دهید مگر پزشک غیر از این بگوید.
- اگر دوز دارو ۵ میلی‌گرم یا سابقه نقص لوله عصبی در خانواده دارید، با پزشک مشورت کنید.
- بعد از ۱۲ ماه تلاش ناموفق (یا زودتر اگر بالای ۳۵ سال هستید) برای بررسی باروری مراجعه نمایید.
علائم هشدار:
- کهیر، تورم صورت یا تنگی نفس (شواهد حساسیت فوریتی).
- بی‌حسی، سوزن‌سوزن شدن یا ضعف جدید در بازو‌ها/پاها.
- تب بالا، زردی پوست/چشم یا هر خونریزی غیرعادی.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.