تداخل آریپیپرازول و فلوفنازین؛ سفتی و گیجی

باسلام و عرض ادب و احترام. سوال من در مورد تداخل دارویی قرص های آریپیپرازول ۱۵ و قرص فلوفنازین ۲/۵ میباشد. آیا مصرف همزمان این دو نوع دارو هنگام شب عوارض جانبی خاصی ایجاد میکند؟ من کمی حس سفتی و گیج شدن سر پیدا کرده ام. با تشکر.
8 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
با سلام
خودسرانه قطع یا تغییر ندهید عوارض عمده ی نداشته اگر داشته با پزشکتان مشورت نمایید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً سفتی عضلانی و گیجی شما به‌خاطر تشدید عوارض جانبی هنگام مصرف همزمان آریپیپرازول و فلوفنازین است؛ در بیشتر موارد این ترکیب می‌تواند باعث عوارض خارج‌هرمی (سفتی، کندی حرکت) یا خواب‌آلودگی و افت فشار شود و قابل کنترل است.
راهکارهای عملی:
- فعلاً از رانندگی و کار با ماشین‌آلات خودداری کنید.
- هنگام بلند شدن آرام باشید، بنشینید یا دراز بکشید و آب بنوشید تا افت فشار کمتر شود.
- داروها را خودسر قطع نکنید؛ برای ارزیابی دوز یا جایگزینی با پزشک معالج تماس بگیرید.
- اگر سفتی عضلانی یا اسپاسم آزاردهنده شد، سریعاً به مرکز درمانی یا پزشک مراجعه کنید تا درمان حمایتی دریافت کنید.
علائم هشدار:
- تب ناگهانی همراه با سفتی شدید عضلانی یا تغییر واضح در هوشیاری.
- تنگی نفس، ورم صورت/گلو یا مشکل در بلع.
- غش یا افت فشار شدید یا تپش قلب بسیار سریع.
تخصص پیشنهادی: روان‌پزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص