سلام وقت بخیر من ۵ ام این ماه پریودم تموم شد و الان یه سفر برام پیش اومده که حتما باید برم ولی می خوام تو تایم سفر پریود باشم سفر حدودا ۱۹ ام شروع میشه به نظرتون مصرف قرص آل دی رو از امروز که دهمه شروع کنم و یه هفته بعد قطعش کنم ؟ من بارها سابقه مصرف ال دی رو داشتم ولی هیچ وقت لکه بینی نداشتم ولی این بار می ترسم لکه بینی داشته باشم
احتمالاً دو اتفاق ممکن است: شروع قرص در نیمهٔ سیکل میتواند باعث لکهبینی گذرا شود و قطع زودهنگام هم ممکن است خونریزی قطع مصرف ایجاد کند. در بیشتر موارد این علائم کوتاهمدت و خطرناک نیستند؛ نگران نباشید اما تغییر مصرف نیاز به تدبیر دارد. راهکارهای عملی: - برای کاهش احتمال لکهبینی، قرصهای فعال را مرتب هر روز در همان ساعت مصرف کنید و از قطع ناگهانیخودداری کنید. - اگر میخواهید در سفر پریود نشوید، بهجای قطع پس از یک هفته، قوطی فعال را تمام کنید و فوراً بستهٔ فعال جدید را بدون وقفه ادامه دهید (از دورهٔ پلاسیبو عبور کنید). - اگر شروع لکهبینی شد، مصرف را ادامه دهید؛ اغلب با ادامهٔ منظم خودبهخود کاهش مییابد. - پد و مسکنهای معمولی همراه داشته باشید و در صورت مصرف داروهای دیگر یا سیگار شدید، قبل از تغییر مصرف مشورت کنید. علائم هشدار: - درد قفسهٔ سینه یا تنگی نفس ناگهانی - ورم یا درد شدید یک پا (مشکلات لختگی) - سردرد بسیار شدید یا افت بینایی/ضعف یکطرفه تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.