آزیترومایسین در بارداری هفته 16: آیا ایمن است؟

سلام
من هفته ۱۳ که بودم معاینه شدم و بهم گفتن ک عفونت شدید دارم و دارویی تجویز نکردن، گفتن زوده
قبلش من ترشحاتم زیاد بود و حالا چند وقتی هست ترشح سبز رنگ خیلی زیاد و سوزش هم دارم دکتر پن مایع ضدقارچ برام تجویز کرد
ایا الان بخوام آزیترومایسین ۵۰۰ در هفته ۱۶ استفاده کنم برای جنین ضرر داره؟
24 فروردین 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً ترشح سبز با سوزش شما ناشی از عفونت باکتریال یا تریکومونازیس است.
در بیشتر موارد آزیترومایسین در نیمه اول بارداری عوارض مادرزادی و اضح نشان نداده اما تصمیم به درمان باید براساس نتیجه آزمایش و نظر متخصص باشد؛ فعلاً آرام باشید و خودسر درمان نکنید.
راهکار‌های عملی:
- تا تعیین علت، آنتی‌بیوتیک خودسرانه مصرف نشود.
- هرچه سریع‌تر به متخصص زنان مراجعه و کشت یا تست‌های مولکولی برای عفونت‌های واژینال و مقاربتی انجام دهید.
- در صورت تجویز پزشک، دارو را دقیقاً با دُز و مدت اعلام‌شده مصرف کنید و درمان شریک جنسی را هم پیگیری کنید.
- از دوش واژینال، محصولات عطری و لباس تنگ خودداری کنید.
علائم هشدار:
- تب یا لرز همراه با حال عمومی بد
- خونریزی یا درد شکمی/لگنی شدید
- افزایش چشمگیر ترشحات با بوی تعفن یا درد شدید هنگام ادرار
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.