درد سمت راست انتهای شکم؛ کشیدگی یا فتق؟

تقریبا شش ماه میشه که یه جسم سنگین بلند کردم یه تیری سمت راست انتهایی شکمم احساس کردم در طول این مدت هر وقت جسم نسبتا سنگینی بلند میکردم درد میگرفت اما خوب میشد ولی تازگی جسم سنگین که بلند میکنم دردش مداوم هست، میشه راهنماییم بفرمایین لطفا
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
میتونه فتق باشه بهتره سونو از شکم براتون انجام بشه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت درد شما کشیدگی یا پارگی جزئی عضلات شکم/کشاله ران یا فتق اینگوینال است.
در بیشتر موارد این مشکلات با استراحت و مراقبت بهبود پیدا می‌کنند اما تداوم شش ماهه و بازگشت درد موقع بلند کردن سنگین نیاز به بررسی دارد، آرام باشید.
راهکار‌های عملی:
- از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید و فعالیت‌های سنگین را محدود کنید.
- ۴۸ ساعت اول کمپرس سرد، سپس گرمی موضعی ملایم برای کاهش درد و اسپاسم.
- از یک کمربند حمایتی یا بانداژ مناسب موقت هنگام فعالیت استفاده کنید.
- مسکن‌های عادی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن طبق راهنمای مصرف و با احتیاط مصرف شود.
- برای معاینه بالینی و در صورت نیاز سونوگرافی یا عکس پیگیری کنید.
علائم هشدار:
- تب یا قرمزی و حساسیت موضعی که در حال افزایش است.
- شروع ناگهانی درد بسیار شدید همراه تهوع، استفراغ یا ناتوانی در دفع گاز/مدفوع.
- ظهور یا بزرگ شدن یک برآمدگی دردناک در ناحیه کشاله ران/شکم.
تخصص پیشنهادی: جراحی عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.