اقدام به بارداری بعد از زایمان و از دست دادن نوزاد
سلام بچه من ۲۵هفتگی به دنیا امد و اینکه بعد از ۵روز فوت شد زایمان طبیعی هم بود و عمل سرکلاژ هم انجام داده بودم پنج روز از زایمانم میگذره کی میتونم دوباره اقدام کنم به بارداری ؟
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام عزیزم، خیلی متاسفم از اتفاقی که براتون افتاده ولی حداقل بین دو زایمان باید یک سال فاصله بندازید تا بدنتون ریکاوری بشه و زود اقدام کردن رو اصلا توصیه نمیکنم
احتمالاً علت تولد در ۲۵ هفته مرتبط با نارسایی یا مشکل دهانه رحم بوده و در بیشتر موارد بدن و دهانه رحم نیاز به زمان و بررسی پزشک دارد؛ نگران نباشید، زمان و معاینه تعیینکنندهاند. راهکارهای عملی: - تا قطع خونریزی و معاینه پزشک از نزدیکی و کار سنگین خودداری کنید. -هرچه زودتر نوبت پیگیری با متخصص زنان بگیرید برایمعاینه دهانه رحم، بررسی نیاز به سرکلاژ یا درمان تکمیلی. - روزانه فولیک اسید شروع کنید (حدود ۰.۴ میلیگرم) و از سیگار و الکل پرهیز کنید. - انجام آزمایش خون و تستهای عفونی و بررسی واکسیناسیون قبل از اقدام بعدی. علائم هشدار: - تب ۳۸ درجه یا بالاتر. - خونریزی شدید یا دفع لختههای بزرگ. - ترشح بدبو یا درد شدید ناحیه لگن/شکم. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.