اقدام به بارداری بعد از زایمان و از دست دادن نوزاد

سلام بچه من ۲۵هفتگی به دنیا امد و اینکه بعد از ۵روز فوت شد زایمان طبیعی هم بود و عمل سرکلاژ هم انجام داده بودم
پنج روز از زایمانم میگذره کی میتونم دوباره اقدام کنم به بارداری ؟
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
عزیزم، خیلی متاسفم از اتفاقی که براتون افتاده ولی حداقل بین دو زایمان باید یک سال فاصله بندازید تا بدنتون ریکاوری بشه و زود اقدام کردن رو اصلا توصیه نمی‌کنم

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت تولد در ۲۵ هفته مرتبط با نارسایی یا مشکل دهانه رحم بوده و در بیشتر موارد بدن و دهانه رحم نیاز به زمان و بررسی پزشک دارد؛ نگران نباشید، زمان و معاینه تعیین‌کننده‌اند.
راهکار‌های عملی:
- تا قطع خونریزی و معاینه پزشک از نزدیکی و کار سنگین خودداری کنید.
- هرچه زودتر نوبت پیگیری با متخصص زنان بگیرید برای معاینه دهانه رحم، بررسی نیاز به سرکلاژ یا درمان تکمیلی.
- روزانه فولیک اسید شروع کنید (حدود
۰.۴ میلی‌گرم) و از سیگار و الکل پرهیز کنید.
- انجام آزمایش خون و تست‌های عفونی و بررسی واکسیناسیون قبل از اقدام بعدی.
علائم هشدار:
- تب ۳۸ درجه یا بالاتر.
- خونریزی شدید یا دفع لخته‌های بزرگ.
- ترشح بدبو یا درد شدید ناحیه لگن/شکم.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.