علت عقب‌افتادن قاعدگی بعد از مصرف قرص مژرا

سلام خسته نباشید من دختر مجرد ۱۷ساله هستم و این ماه سیکلم تاالان ۴۲روز طول کشیده و چند ماه پیش قرص مژرا مصرف کردم از بعدش بعضی دوره ها منظم بودم بعضی دوره ها نه رابطه جنسی هم نداشتم فقط لباس زیر هام را تو ماشین لباسشویی با بقیه لباس زیر ها شستم نکنه باردار شدم؟راستی برای عفونت گوش تاوانکس و آموکسی کلاو مصرف کردم اما الان قطع کردم و علائم قبل پریودی دارم اما کم تر شده نسبت به قبل استرس دارم
6 آبان 1405

پاسخ پزشکان

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً عقب‌افتادن قاعدگی شما به‌خاطر نوسان هورمونی بعد از مصرف قرص اورژانسی مژرا یا استرس است.
در بیشتر موارد این تأخیر موقت است و شست‌وشوی لباس زیر ربطی به بارداری ندارد؛ چون بدون تماس جنسی حاملگی بعید است.
راهکارهای عملی:
- انجام تست بارداری خانگی با ادرار صبحگاهی اگر نگران هستید؛ در صورت منفی، تکرار بعد ۷–۱۰ روز.
- کاهش استرس: خواب کافی، پیاده‌روی سبک، تمرین تنفس عمیق یا مراقبه.
- ثبت تاریخ قاعدگی و علائم در دفترچه یا اپلیکیشن برای پیگیری الگوها.
- در صورتی که نامنظمی‌ها ادامه یافت، برای بررسی هورمونی و سابقه دارویی به پزشک مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- خون‌ریزی بسیار شدید یا درد شکمی شدید که مانع فعالیت روزمره شود.
- تب بالا یا ترشحات بدبو/خارش و درد هنگام ادرار (نشانه عفونت).
- مثبت شدن تست بارداری یا عدم پریود بیش از سه ماه.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص