قطع کردن مصرف قرص اس سیتالوپرام؟

من ده ماهه اس سیتالوپرام مصرف میکنم از دوز دو و نیم میلی گرم شروع کردم تا بیست میلی گرم بعد خودم دو ماه دوماه دوز رو کم کردم از بیست میلی گرم کردم ۱۵میلی گرم بعد دوماه ده میلی گرم دوباره بعد دوماه پنج میلی گرم دوماهه آخر هم دو نیم میلی گرم بعدش قرص رو قطع کردم الان یک هفته ای نخوردم احساس تپش قلب و سرگیجه شدید دارم این از قطع کردن قرصه ؟چون التهاب معدم هم پیدا کردم نمیدونم از کدومشه
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
علائم شما احتمالا از قطع ناگهانی اس سیتالوپرام است.
این دارو نیاز به قطع تدریجی دارد.
مراجعه به روانپزشک برای شروع مجدد با دوز مناسب و قطع آهستهتر ضروری است.
التهاب معده را جداگانه بررسی کنید.
این پاسخ جایگزین معاینه پزشک نیست.
0
سلام
بله میتونه از عوارض قطع دارو باشه.
دوز مصرفی شما از دو و نیم باید به یک روز درمیان تا دو هفته تغییر بکنه و بعد دو روز درمیان تا ده روز و بعد از اون هفتگی به مدت یکماه.
بعداز اون میتونید به مصرف دو هفته یکبار و سپس قطع کامل اقدام کنید.
چون ذکر نکردید که علت مصرف چی بوده و اصلا توسط پزشک تجویز شده راهنمایی همکاران نمی‌تونه قطعی و دقیق باشه.
به همین دلیل جامع‌ترین راهنمایی توسط روانپزشک و با شرح حال قبل و بعداز مصرف دارو میتونه داده بشه
-1
سلام
دوست عزیز با تجویز روانپزشک دارو شروع کردین ؟علت مصرف چی بوده؟ایا نشانه‌ها کم شده که تصمیم به قطع دارو گرفتین ؟ اگه با تشخیص روانپزشک دارو مصرف می‌کنید که قطعا باید تحت نظر ایشون دارو قطع بشه

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.