باسلام و خسته نباشید من ۲۵ سالمه یدونه پسر ۵ ساله دارم بارداری اولمم بدون هیچ دارویی و مشگلی باردار شدم حتی دکتر هم نرفتم الان دوباره میخوام باردار بشم میخواستم بدونم خدایی نکرده چن درصد امکان داره ک باردار نشم بعد واس بارداری ک ویتامین هایی بخورم بهتره
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام تنها دارویی که بایستی استفاده کنید سه ماه قبل از بارداری قرص اسید فولیک 1 میلی گرم میباشد ولی حتما تستهای قبل از بارداری را زیر نظر متخصص زنان انجام دهید و نگران عدم بارداری نباشید
سلام. تهوع شدید با قرص الدی شایع است و اگر نمیخواهید ادامه بدهید میتوانید قطعش کنید، اما احتمال دارد طی چند روز آینده لکهبینی یا خونریزی نامنظم ایجاد شود و تضمینی برای عقب افتادن پریود نیست. برای کاهش تهوع در صورت ادامه مصرف، معمولا خوردن قرص بعد از غذا یا شبها کمک میکند، ولی با تهوع شدید بهتر استبدون نظر پزشک ادامه ندهید. اگر سابقه لخته خون، میگرن با aura، فشارخون بالا، سیگار، یا بیماری کبدی دارید مصرف این قرصها میتواند پرخطر باشد. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً بدون مشکل باردار میشوید؛ در بیشتر موارد زنان جوان شانس بالایی برای بارداری دارند و نیازی به داروی خاص نیست. با این حال آغاز اقدامات پیش از بارداری و مکملهای مناسب میتواند شانس بارداری سالم را افزایش دهد و شما را آرامتر کند. راهکارهای عملی: - روزانه فولیک اسید۴۰۰ میکروگرم از همین امروز شروع کنید و تا ۱۲ هفته اول ادامه دهید. -آزمایشهای پایه: شمارش خون، گروه خونی، تیروئید (TSH)، قند ناشتا و بررسی ایمنی به سرخجه را انجام دهید. -وزن مناسب حفظ کنید، الکل و سیگار را قطع کنید و ورزش ملایم داشته باشید. - نزدیکی منظم هر ۲–۳ روز در دوره پیش از تخمکگذاری و مصرف مولتیویتامین حاملگی مطابق دستور پزشک. علائم هشدار: - خونریزی یا درد شدید شکم - تب بالا یا علائم عفونت - سرگیجه شدید، تنگی نفس یا غش تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.