دخترم ۴روزه سرماخورده ویکم سرفه خشک داشت دکتر اسپری بینی و شربت سیمونی نی کلد و نئوتادین داد از وقتیکه شربت سیمونی رومیدم سرفه هاش خلطی شدن ایا نیاز هست آنتی بیوتیک بخوره و اگه میشه لطف کنید بگید چ آنای بیوتیکی براش مجازه اینم بگم شکر خدا تا الان تب نداشته
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر پزشک براشون تجویز نکرده پس لازم نبوده طبق دستور پزشک معالج شون عمل کنید
احتمالاً علت سرفه و خلط دخترتان عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی است و در بیشتر موارد آنتیبیوتیک لازم نیست؛ با توجه به نداشتن تب تاکنون جای نگرانی شدید کمتر است اما نیاز به مراقبت و پیگیری دارد. راهکارهای عملی: - ادامه شیردهی یا تغذیه منظم و فراهم کردن مایعات کافی برای کمک به رقیق شدن خلط. -شستشوی بینی با سرم نمکی و در نوزادان استفاده از مکنده بینی در صورت احتقان و اضح. - افزایش رطوبت محیط (دوش آب گرم باز مانده یا دستگاه بخور سرد) و نگهداشتن سر کمی بالاتر موقع خواب. - از مصرف آنتیبیوتیک بدون تجویز پزشک خودداری شود؛ فقط پزشک متخصص کودکان براساس معاینه تصمیم میگیرد. علائم هشدار: - تب بالا (≥38 درجه) یا تب در نوزادان کوچک. - تنگی نفس، تنفس خیلی سریع یا کبودی لبها/پوست. - کاهش و اضح در شیرخوردن یا خوابآلودگی غیرمعمول و کاهش فعالیت. تخصص پیشنهادی: پزشک متخصص کودکان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.