سلام من بقایای جنین دارم ۳ سانت یه دکتر میگ کورتاژ یه دکتر دیگ میگ نمیخاد دارو مترژن بهم دادن ولی خونریزی ندارم چیکارکنم کورتاژ نمیخام بشم با پریود بعدی دفع میشه؟
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر عزیزم اصولا بقایای بیشترو مساوی سه سانت بایستی ساکشن کورتاژ شه
احتمالاً آنچه سونو نشان میدهد «بقایای بافت جنینی یا جفت» است؛ در بیشتر موارد این وضعیت با پیگیری و درمان مناسب قابل کنترل است و لزوم کورتاژ بسته به علائم و سونو متفاوت است، بنابرایننگران نباشید. راهکارهای عملی: - ادامه داروی تجویزی را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید و نوبت پیگیری را فراموش نکنید. -سونوگرافی تکراری و/یا اندازهگیری بتا‑hCG طبق برنامه پزشک معمولاً تصمیمگیرنده است؛ هر زمان نوبت دهید. - استراحت نسبی، پرهیز از رابطه جنسی تا تکمیل پیگیری و جلوگیری از وارد کردن نوار یا تامپون به واژن. - در صورت درد یا خونریزی سبک، استامینوفن یا داروی تجویزی را استفاده کنید و مایعات کافی بنوشید. علائم هشدار: - خونریزی شدید (تعویض پد کمتر از هر ساعت یا ضعف قابل توجه) - تب یالکتر بیشتر از 38 درجه یا لرز - ترشح بدبو از واژن یا درد شدید شکم تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.