باقی‌ماندن بقایای جنین ۳ سانتی‌متر بعد سقط

سلام من بقایای جنین دارم ۳ سانت یه دکتر میگ کورتاژ یه دکتر دیگ میگ نمیخاد دارو مترژن بهم دادن ولی خونریزی ندارم چیکارکنم کورتاژ نمیخام بشم با پریود بعدی دفع میشه؟
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
وقت به خیر عزیزم اصولا بقایای بیشترو مساوی سه سانت بایستی ساکشن کورتاژ شه
0
دوست. خوبم بقایای 3 سانت. بخصوص اگر علامتدارید.
باید کورتاژ شه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً آنچه سونو نشان می‌دهد «بقایای بافت جنینی یا جفت» است؛ در بیشتر موارد این وضعیت با پیگیری و درمان مناسب قابل کنترل است و لزوم کورتاژ بسته به علائم و سونو متفاوت است، بنابراین نگران نباشید.
راهکار‌های عملی:
- ادامه داروی تجویزی را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید و نوبت پیگیری را فراموش نکنید.
- سونوگرافی تکراری و/یا اندازه‌گیری بتا‑hCG طبق برنامه پزشک معمولاً تصمیم‌گیرنده است؛ هر زمان نوبت دهید.
- استراحت نسبی، پرهیز از رابطه جنسی تا تکمیل پیگیری و جلوگیری از وارد کردن نوار یا تامپون به واژن.
- در صورت درد یا خونریزی سبک، استامینوفن یا داروی تجویزی را استفاده کنید و مایعات کافی بنوشید.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید (تعویض پد کمتر از هر ساعت یا ضعف قابل توجه)
- تب یالکتر بیشتر از 38 درجه یا لرز
- ترشح بدبو از واژن یا درد شدید شکم
تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.