جلوگیری از بستری خواهر ۲۱ ساله با اختلال دوقطبی

سلام خواهرم ۲۱ سالشه و اختلال دو قطبی داره.داروهاشو مصرف میکرد ولی الان یه هفتست که اصلا حاضر نیست بخوره،خوابش خیلی کمه و اکثر وقتا بیرونه،رانندگیش خطرناکه.روانپزشکش گفت باید بستری بشه ولی نمیخوام اجباری باشه و نگرانم نبخشه ما رو
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
با.سلام، خواهر شما الان احتمالا در فاز منیک اختلالش هست و رفتار‌های پرخطری دارد که ادامه انها برای شما و خودشان و سایر اعضای خانواده خطرناک است ! فرض کن در همان حالت رانندگی با سرعت تصادف کند و باعث فوت یک انسان شود ان وقت چه مبخواهید بکنید ؟ خواهر شما دادگاهی مبشود و به دلیل رانندگی در حالت غیر عادی و منجر به قتل غیر عمد باید زندان برود و دیه بدهد و شاید بستری اجباری به دلیل اختلالش ! حالا تصمیم بگیر زندان و قاتل شدن خواهرت بهترت است یا بیمارستان و مداوا ؟ به روان پزشک اعتماد کنید و همزمانی روان درمانی با روان شناس را هم داشته باشید و بدانید ایشان در شرایطی نیستند که قدرت تشخیص داشته باشند !
0
سلام
اگر نمی خوابه و نیاز به خواب نداره باید طبق نظر روانپزشک بستری شود اینجا مسئله دلسوزی نیست ممکن آسیب برای خود یا دیگران باشد خط اول درمان دارو است شدید باشد و دارو مصرف نکند بستری است
0
سلام
دوست عزیز
بابت شرایط سختی که در آن هستید بسیار متاسفم
نگرانی بابت شرایط خواهرتان و حس استیصالی که احتمالا برایتان ایجاد شده است
کاملا احساسات شما نسب به خواهرتان قابل درک است دیدن عزیزانمان در این چنین وضعیت‌هایی بسیار آزار دهنده است
با توجه به شرایطی که توضیح دادید بهتر است طبق نظر روانپزشک عمل کنید، بیماری دو قطبی عدم مصرف دارو رفتار‌های پر خطر ممکن است شرایط را برای شما و ایشان دشوار تر کند
0
سلام
حتما قبل از بستری برای بررسی دقیق شرایطش از رواندرمانگر هم مشاوره بگیرید.
0
سلام
حتما قبل از تصمیم گیری با یک روانشناس هم مشورت کنید
0
سلام
دوست عزیز متوجه نگرانی شما هستم، شرایط سختی هست و فشار زیادی تحمل می‌کنید.
سعی کنید با همدلی و کمک روانشناس و روانپزشک راضیش کنید داروهارو مصرف بکنه و اگر علایم این دوران کاهش پیدا کرد می‌شه تجدید نظر کرد.
اما گاهی مثل یک عمل جراحی لازم که اگر فرد انجام نده بیشتر آسیب میبینه بستری هم صرفا برای اینه که شدت بیماری فرد کنترل بشه و بتونه داروهاشو مصرف کنه.
در واقع دارید بهش کمک می‌کنید که از این بدتر نشه و در بستری در یک مرکز خوب هم توسط روانشناس و روانپزشک مدام چک می‌شه بهش رسیدگی می‌شه تا حالش بهتر بشه.
0
با سلام.
به نظر میاد نشانه‌های عود بیماری وجود داره.
اینکه قبلا داروهاشون رو می‌خوردن نشانه ی خوبیه ممکنه الان هم با صحبت و ویزیت پزشک معالج مجددا مصرف دارو‌ها رو شروع کنند.
اگر احتمال آسیب به خودشون مثلا در اثر رانندگی خطرناک وجود داره بهتره سریع تر به روانپزشک مراجعه کنند که آسیبی نبینند.
شما میتونید نگرانیتون رو با خواهر در میان بگذارید معمولا اثرگذار هست.
در نهایت بستری هم از راه‌های موثر برای درمان هست و هیچ اشکالی نداره در صورت لزوم برای جلوگیری از آسیب به خودشون و دیگران انجام بشه.
0
سلام
و ادب
شرایط حال حاضر ایشان اینگونه هست که خودشان باور دقیقی ندارن بنابراین مثل کودکی که نیاز به کمک دارد باید دیگران برایش تصمیم بگیرند
شرایط خواب کم و میل نکردن دارو باعث تشدید بیماری است
رانندگی باعث آسیب به خودش و دیگران
اولویت بستری هست
اگر شرایط بستری ندارد کمک گرفتن از دارو‌های تزریقی
0
فردی که تشخیص اختلال دو قطبی رو گرفته باید داروهاشو مصرف کنه و تحت نظر بمونه چنانچه خواهر شما داروهاشو سرخود قطع کرده در شرایط نابسامانی قرار داره و میتونه تو خطر باشه، بهتره دچار عذاب و جدان نشین و اجازه بستری شدن رو بدین
0
سلام.
عزیزم بیخوابی، پرانرژی و پرتحرک بودن و درگیرشدن در فعالیت‌های پرخطر نشانگر علائم مانیک یا هیپومانی می باشد.
در چنین شرایطی احتمال آسیب به خود یا دیگران مطرح است.
پیشگیری از عواقب ناگوار و بهبودی سلامت روان در اولویت امر است نه نگرانی‌های بیهوده.
0
سلام
دوست عزیز می فهمم که چقدر سخته خواهرتان را در این شرایط ببینید ایشون احتمالا در فاز مانیک هستند و گاهی برخلاف میلمان برای کمک بیشتر اگر علائم شدید است نیاز به بستری وجود دارد و گرنه عواقبت بدتری دارد.
0
سلام
عزیزم
شاید علت اینکه نمی خواد داروهاشو مصرف کنه و یا بستری بشه اینه که احساس می کنه دارید کنترل و محدودش می کنید بهتره ازش بخواهید خودش یه دکتر روانپزشک خوب پیدا کنه و ازش کمک بگیره.
اینطوری احساس می کنه کارهاش تحت کنترل خودشه و مطمئن باشید هر دستوری روانپزشکش بگه انجام می ده چون خودش پیداش کرده.
در ضمن یک عالمه راهکار برای این مواقع دارم که در تلگرام بارگذاری کردم و می توانید گوش دهید.
0
با سلام
تصمیم و صلاح دید روانپزشک برای حفاظت از سلامت خواهرتان می باشد، سلامتی در اینجا بر احتمال عدم بخشش ایشان ارجیحت دارد.
0
احتمالا خواهر شما در یک دوره شیدایی (مانیا) از اختلال دوقطبی است که با کاهش نیاز به خواب، کاهش مراقبت از خود و رفتار‌های مخاطرهآمیز همراه است

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خواهر شما در یک دوره شیدایی (مانیا) از اختلال دوقطبی است که با کاهش نیاز به خواب، کاهش مراقبت از خود و رفتار‌های مخاطره‌آمیز همراه است.
نگران شدن طبیعی است؛ در بیشتر موارد بستری موقتی برای حفظ ایمنی توصیه می‌شود اما راهکار‌های غیراضطراری هم وجود دارد.
راهکار‌های عملی:
- همین الان دسترسی به خودرو را محدود کنید؛ کلید‌ها را جدا کنید و از رانندگی او جلوگیری نمایید.
- فوراً با روانپزشک یا تیم درمانی تماس بگیرید تا ویزیت اورژانسی یا بازنگری دارو برنامه‌ریزی شود.
- و عده‌های کوچک غذایی و مایعات مقوی ارائه دهید و از فشار بیش از حد برای خوردن پرهیز کنید.
- یک همراه مطمئن در کنار او بگذارید تا نظارت کند و از دسترسی به اشیای خطرناک یا مصرف خودسرانه دارو جلوگیری شود.
علائم هشدار:
- تهدید یا اقدام به خودکشی یا آسیب به دیگران
- گیجی شدید، هذیان یا خروج کامل از واقعیت
- امتناع طولانی از خوردن/نوشیدن تا حد ضعف یا غش
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.