آیا این علائم نشانه اختلال دو قطبی است؟

منی که تو درس زبانزد همه بودم یک ساله شدم یه آدم بی انگیزه ی بی اراده که زده به سرش خودشو بکشه البته این فکر از ۱۱ سالگی با منه، حالم جوریه که تا عصبانی میشم شروع میکنم به زدن سیلی های محکم و پشت سر هم به خودم. همش بدترین اتفاق ممکن که میتونه بیفته رو تصور می کنم و از کودکی سختیای زیادی متحمل شدم و هیچ وقت جو آرومی تو خونه نبوده و اینکه پدرم مبتلا به این بیماریه
منم مبتلام؟
5 فروردین 1405

پاسخ پزشکان

2
سلام و وقت بخیر
حتما چیز‌های آسیب زا رو از خودتون دور کنید، در اولین فرصت به روانشناس مراجعه نمایید و یا الان که شرایط شاید جور نباشه میتونید با شماره ی 123 تماس بگیرید تا راهکار اصولی بهتون ارائه بدن.
سعی کنید زمانی که افکار منفی سراغتون میاد فورا خودتون رو مشغول کاری کنید که سرگرمتون کنه و باعث بشه از اون افکار رها بشید و یا تمام اون افکار رو روی کاغذ بنویسید و یا هر چی دوس دارید روی کاغذ خط خطی کنید و بعد هم کاغذ رو بندازید دور تا اینجوری تخلیه بشید.
اما صحبت با مشاور و روان درمانگر رو به هیچ وجه فراموش نکنید تا ان شاالله مجددا با انگیزه شوید و در کار و تحصیل موفقیت کسب کنید تا اول خودتون و بعد هم دیگران بهتون افتخار کنند.
تا خود فرد اراده نکنه و نخواد هیشکی نمی‌تونه کمکش کنه.
خیلی خوبه که شما دنبال درمانی.
آفرین بهتون.
با آرزوی سلامتی برای شما.
1
سلام
نشونه‌هایی ک گفتی، نشونه‌های اختلال دو قطبی نیست، نیاز به ارزیابی بیشتر هست ولی چیزی ک مهمه اینه ک این روزا داره سخت میگذره و علائم خوشایندی رو تجربه نمی‌کنی ازت میخوام هر چ زودتر مشاوره رو با روانشناس به صورت حضوری یا آنلاین شروع کنی.
0
سلام
خیر ربطی نداره و با رفع مسائل استرسزا حال شما بهتر خواهدشد.
از مشاور کمک بگیربد.
0
سلام خدمت شما
عرض شود که ارتباطی ندارد ولی
-1
با سلام،
دوقطبی یکی از انواع اختلالات خلقی است و جنبه ارث دارد اما به صرف اینکه پدر شما دوقطبی است دلیل نمی‌شود که شما هم حتما دو قطبی باشید ! علائمی که اینجا نوشتید کامل نیست اما با توجه به انها می‌توان گفت که شما به احتمال زیاد دو قطبی نیستید !اما امادگی ژنتیکی برای اختلال را داربد یعنی درشرایط نامناسب علائمتان با تنش روانی ایجاد شده و یا علائم مخفی آشکار مبشود درمجموع می‌توان گفت که علائمتان به اختلالات اضطرابی نزدیک است و اختلالات خلقی و اضطرابی هم می‌توانند جدا از هم باشند و هم همراه با یکدیگر در یک فرد ایجاد شوند.
و احتمالاتی را می‌توان برای شما در نظر گرفت: مانند افسردگی تحریکاتی یعنی اضطراب همراه با افسردگی و یا اختلال اضطراب فراگیر و تشخیص دقیق نیازمند مصاحبه بالینی و انجام آزمون‌های روان شناختی است به روان شناس یا روان پزشک مراجعه کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علائم شما مرتبط با یک اختلال خلقی است؛ در بیشتر موارد این نشانه‌ها می‌تواند به افسردگی یا در برخی موارد اختلال دوقطبی مربوط باشد.
داشتن تجربه‌های سخت کودکی و سابقه‌ی بیماری در پدر احتمال را افزایش می‌دهد اما برای تشخیص قطعی نیاز به ارزیابی حضوری و گفتگو با پزشک است.
آرام باشید، کمک قابل دسترس است.
راهکار‌های عملی:
1 وجود فکر خودکشی یا برنامه مشخص: فوراً به اورژانس یا مرکز بحران مراجعه یا یک نفر قابل‌اعتماد را از وضعیت باخبر کنید.
2 و سایل خطرساز و دارو‌ها را موقتاً دور از دسترس قرار دهید و از کسی بخواهید کنار شما بماند.
3 نوبت فوری از روانپزشک یا مراکز سلامت روان بگیرید؛ دارودرمانی و روان‌درمانی در بهبود موثرند.
4 تکنیک‌های آرام‌سازی ساده: تنفس عمیق، حرکت کوتاه بیرون از خانه، نوشتن افکار برای کاهش شدت آن‌ها.
علائم هشدار:
1 داشتن فکر یا برنامه مشخص برای خودکشی
2 افزایش شدت یا تکرر خودآسیبی یا ناتوانی در کنترل رفتار
3 بروز توهم/هذیان یا ناتوانی در مراقبت از خود (غذا/خواب)
تخصص پیشنهادی: روانپزشکی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.