تداخل آهن و داکسیسیکلین؛ ریزش مو بعد ترک خودارضایی
من خود ارضایی میکردم الان ۱۲ روزه ترک کردم و موهام نازک و بعضی نقاط ریزش داره دکتر بدون ازمایش خون و. قرص اهن داد و گفته روزی ۲ تا ایا هردو قرص در روز نیازه که مصرف بشه و جذب میشه و یه قرص هم برای جوش داده قرص داکسی ساکیلین ۱۰۰ که با اهن تداخل داره اگه من اهن رو که ۱۲ ساعتی داده دکتر ۳ظهر و شب بخورم داکسی ساکیلین رو میتونم مثلا ساعت ۷ یا ۸ شب بخورم؟؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
ریزش مو ربطی ب خود ارضایی نداره بلید علایم همراه مدنظرقرار بگیرد مثل نظم پریود سونو گرافی تخمدان و داشتن حوش چرکی
احتمالاً ریزش مو در این مرحله به دو علت شایع مرتبط است: نوسان هورمونی/استرس بعد از ترک و یا کمبود آهن؛ در بیشتر موارد ترکیب این عوامل موقت است و نیاز به بررسی دارد. آرام باشید و مصرف خودسرانه دوز مضاعف آهن بدون آزمایشتوصیه نمیشود. راهکارهای عملی: - همین حالا از پزشک یا داروساز سوال کنید که چرا دو عدد در روز تجویز شده؛ تا روشن شدن نیاز، از مصرف دوز مضاعف خودسرانهپرهیز کنید. - بررسی خون (CBC و فریتین و آهن سرم) انجام دهید تا کمبود آهن تأیید شود. -داکسیسیکلین و آهن را حداقل 2–3 ساعت جدا کنید؛ اگر آهن را ساعت 15 و 03 میخورید، داکسیسیکلین ساعت 19–20 قابل مصرف است. - برای کاهش تهوع آهن را همراه غذا یا با یک لیوان شیر (در صورت تجویز نشدن با داکسی) مصرف کنید اما توجه به جذب لازم است. - از محصولات موضعی تقویتکننده مو با مشورت پزشک و تغذیه مناسب استفاده کنید. علائم هشدار: - تنگی نفس یا ورم صورت/لبها (واکنش آلرژیک) - تب بالا یا کهیر و بثورات پوستی گسترده - زردی پوست یا چشم، درد شدید شکم یا اسهال خونی تخصص پیشنهادی: پزشک متخصص داخلی یا دانشیار خون (هماتولوژی)
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.